Lakás- és életbiztosítás: a piac bővülése várható

A felnőtt lakosság közel kétharmada rendelkezik valamilyen biztosítással. Háztartására a lakosság 57 százaléka kötött valamilyen biztosítást, személyre szólót pedig 28 százalék. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet rendszeres vizsgálat a biztosítási piacról, 2002 harmadik negyedévben.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Azok közül, akiknek nincs biztosítása, minden harmadik tervezi, hogy az elkövetkező két évben ügyfél lesz valamelyik intézetnél. Legtöbben lakásukra vagy házukra kötnének biztosítási szerződést, majd az elérésre szóló életbiztosítás és a vegyes életbiztosítás következik.
A 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot fontos szempontok szerint reprezentáló 1000 fő személyes megkeresésével folytatott vizsgálat keretében feltették a következő kérdést is: Mi alapján választana ön biztosító társaságot?
A legtöbb válaszadó a barátok és ismerősök ajánlatát nevezte meg. Ez különösen jellemző a 20 évesnél fiatalabbakra, de a nőkre és a havi 200 000 forintnál nagyobb nettó jövedelmű háztartásban élőkre is. Utána az ismertség következik. Harmadik a tanácskérés az ügyfélszolgálattól, negyedik pedig a tanácskérés a biztosítási üzletkötőtől.
Arra a kérdésre, hogy általában ki, milyen forrásokból tájékozódik a biztosítókról és a biztosításokról, legtöbben a tévé-reklámot nevezték meg. Különösen a legfiatalabbak és a falvakban élők. Második helyen maguk a biztosító társaságok szerepelnek, különösen a diplomások és a vidéki kisvárosokban élők számára. Számottevő a barátok, ismerősök említési aránya is, - leginkább a 30 évesnél fiatalabbak és diplomások körében. Ugyanakkor figyelemre méltó azok aránya is, akik nem tájékozódnak a biztosítási lehetőségekről.
Ki, honnan tájékózódik a kínált szolgáltatásokról? Tévé-reklámból a megkérdezettek 21 százaléka, maguktól a biztosító cégektől a 15 százalék, barátoktól, ismerősöktől 14 százalék és a nyomtatott sajtóreklámokból 9 százalék.

Bajai Ernő

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo