Különös dolgok derültek ki a magyarokról – van, amiben nagyon eltérünk a régiótól

A magyaroknál a sajtos pogácsa a sláger a finompékárut vásárlók körében, a cseheknél a ketchupos hot dog, a horvátok és szlovákok pedig a pizzás minire esküsznek – derül ki a 6 országban jelen lévő, régiós hálózattal rendelkező Pek-Snack Csoport elemzéséből. Az adatok alapján kirajzolódnak a különböző országokra jellemző ízek: nálunk például kevésbé a ketchupos, inkább a mustáros hot dogot vásárolják, helyi kedvenc a túrós táska, míg a délszláv államokban a túrós termékek közül a sós verziók népszerűek, addig Horvátországban a nagy kedvenc a burek.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben a nemzetközi trendek, így a fánkok és a croissant-ok növekvő népszerűsége mindenhol jellemző, érdekes különbségek is kirajzolódnak az egyes országok között a legkedveltebb finompékáruk alapján – állapítja meg a Pek-Snack Csoport elemzése.

A 6 országban jelenlévő, kiterjedt régiós franchise-hálózattal és stratégiai jelentőségű kiskereskedelmi partnerségekkel rendelkező finompékáru-gyártó adatai szerint Magyarországon verhetetlen a sajtos pogácsa. A kimérten (nem darabra) árult, ezért az úgynevezett „mini” kategóriába tartozó termék a teljes magyar franchise-hálózatból származó értékesítés 15 százalékát adja. Hazánkban szintén nagyon népszerű a grissini (olasz kenyérrúd), valamint a barackos mini is. A régió más országaiban ettől eltérő sorrendet látunk: miközben a pizzás ízvilágot mi sem vetjük meg, a többieknél ez olyannyira népszerű, hogy az ilyen termékek rendre a legkeresettebbek között szerepelnek. Horvátországban, Szlovákiában és Boszniában is az egyik legkedveltebb termék a pizzás mini, míg Csehországban a szintén pizzás twister került az élmezőnybe. Švejk hazájában külön érdekesség, hogy egy „maxi”, tehát darabonként árult terméket imádnak: a ketchupos hot dogot vásárolják a legtöbben.

Lokális különlegesség a tepertős mini, amely Magyarországon az egyik legnépszerűbb termék a kategóriájában. Ugyanakkor a tepertő több piacon is megjelenik, ám ott más ízvilág jellemzi: míg a magyar vásárlók a fűszeres, pikáns verziót kedvelik, addig a bosnyák piacon a natúr, nagyobb tepertődarabos változat számít kedvencnek. Szintén helyi érdekesség, hogy a bosnyák piacon kiemelkednek a chia magos péksütemények, amelyek a teljes sós kategórián belül az értékesítés 15 százalékát adják. Ezek gyakran sajttal vagy hússal töltöttek, így tehát a chia itt sós töltelékekkel készült, hagyományos péksütemények hozzávalójaként jelenik meg.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo