Költséghatékonyabban repült a British Airways

A folyamatos belső hatékonyságjavulás és szigorú költségmegtakarítási intézkedések eredményeként, az egy évvel korábbi 25 millió fontról 125 millió fontra növelte adózás előtti eredményét a British Airways a december 31-ig tartó harmadik üzleti negyedévben. A tavalyi év utolsó három hónapjában látványosan javult a légitársaság működési eredménye is, amely így elérte a 138 millió fontot a 2002. harmadik negyedévében realizált 53 millió fonttal szemben. A légitársaság az adott időszakban összesen 45.000 utast szállított a Budapest – London útvonalon.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

British Airways 2001-ben indította útjára a költséghatékonysága zálogaként kezelt Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programot. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését mindezek eredményeként pedig évente 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig.

„Légitársaságunk sikerrel vette azokat az akadályokat, amelyeket a polgári légiközlekedés legnehezebb évei állítottak a piac szereplői elé.” – mondta Rod Eddington, a British Airways Ügyvezető Igazgatója. „Ez nem lett volna lehetséges anélkül, hogy ne teljesítsük költséghatékonysági programunk célkitűzéseit működésünk minden területén.” – tette hozzá Rod Eddington.

A 2004. január 28-án bejelentett üzleti terve szerint a British Airways tovább folytatja költséghatékonysági programját, amelynek keretében további 300 millió font megtakarítását tűzte ki célul úgy, hogy mindeközben a technológiai alkalmazások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.

„Az előttünk álló kihívás most úgy fogalmazható meg, hogy költségeink további csökkentésével párhuzamosan kell fenntartanunk a légitársaság jövedelmezőségét úgy, hogy mindeközben szolgáltatásaink színvonala nem csökken, sőt annak technológiai háttere fejlődik, platformja pedig az Internetre tevődik át.” – mondta Rod Eddington.

Ma már a British Airways utasainak 50 százaléka eTicket-et használ, csúcsidőben a www.britishairways.com weboldal 1.000 járatfoglalást regisztrál óránként. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket. A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo