Költséghatékonyabban repült a British Airways

A folyamatos belső hatékonyságjavulás és szigorú költségmegtakarítási intézkedések eredményeként, az egy évvel korábbi 25 millió fontról 125 millió fontra növelte adózás előtti eredményét a British Airways a december 31-ig tartó harmadik üzleti negyedévben. A tavalyi év utolsó három hónapjában látványosan javult a légitársaság működési eredménye is, amely így elérte a 138 millió fontot a 2002. harmadik negyedévében realizált 53 millió fonttal szemben. A légitársaság az adott időszakban összesen 45.000 utast szállított a Budapest – London útvonalon.

British Airways 2001-ben indította útjára a költséghatékonysága zálogaként kezelt Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) elnevezésű költséghatékonysági programot. A program keretében személyi állományának 13.000 fővel történő csökkentését, kapacitásainak 20 százalékos mérséklését mindezek eredményeként pedig évente 650 millió fontos költségmegtakarítást kívánt elérni a légitársaság 2004. március 31-ig.

„Légitársaságunk sikerrel vette azokat az akadályokat, amelyeket a polgári légiközlekedés legnehezebb évei állítottak a piac szereplői elé.” – mondta Rod Eddington, a British Airways Ügyvezető Igazgatója. „Ez nem lett volna lehetséges anélkül, hogy ne teljesítsük költséghatékonysági programunk célkitűzéseit működésünk minden területén.” – tette hozzá Rod Eddington.

A 2004. január 28-án bejelentett üzleti terve szerint a British Airways tovább folytatja költséghatékonysági programját, amelynek keretében további 300 millió font megtakarítását tűzte ki célul úgy, hogy mindeközben a technológiai alkalmazások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.

„Az előttünk álló kihívás most úgy fogalmazható meg, hogy költségeink további csökkentésével párhuzamosan kell fenntartanunk a légitársaság jövedelmezőségét úgy, hogy mindeközben szolgáltatásaink színvonala nem csökken, sőt annak technológiai háttere fejlődik, platformja pedig az Internetre tevődik át.” – mondta Rod Eddington.

Ma már a British Airways utasainak 50 százaléka eTicket-et használ, csúcsidőben a www.britishairways.com weboldal 1.000 járatfoglalást regisztrál óránként. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket. A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo