Kié a leghatékonyabb reklámkampány?

Az elmúlt két év 55 leghatékonyabbnak ítélt kampányával szálltak ringbe a hirdetők a Magyarországon 2002-ben első ízben megrendezett EFFIE reklámhatékonysági verseny kapcsán. Hogy az 55 közül ki léphet dobogóra, arról néhány nappal ezelőtt egy a hazai kommunikációs szakma legnevesebb személyiségeiből álló zsűri döntött, a szigorú EFFIE-szabályoknak megfelelően.

Az EFFIE világviszonylatban az egyetlen olyan díj, amely – szemben a számos, a reklámok kreativitását értékelő megmérettetéssel – az eredményességet, a hatékonyságot helyezi a középpontba. Az EFFIE-koncepció arra az egyszerű igazságra épül, hogy a jó reklám az, amely eladja a szóban forgó terméket vagy szolgáltatást.

A versenyt egyébként a hazai kommunikációs szakma is örömmel üdvözölte: a piac legfontosabb képviselői szponzorként szintén letették voksukat a hatékonyság, mint kulcsfogalom mellé. A magyar EFFIE támogatói a megújult tv2, az Axel Springer Magyarország és a JMG Magzinkiadó, a Díjátadó Gála pedig olyan rangos támogatók segítségével valósulhat meg, mint az RTL Klub, a Sanoma Budapest és a Népszabadság.

Természetesen az a siker, hogy már az első alkalommal is ilyen szép számú nevezés érkezett, maguknak a hirdetőknek és az ő érdekeiket szem előtt tartó kommunikációs ügynökségeknek köszönhető, akik a pályázatokat elkészítették.

Az EFFIE-pályázóknak egy előre kidolgozott struktúrájú hatékonysági esettanulmányt kellett benyújtaniuk: az ebben felsorakoztatott piaci adatok és érvek alapján döntött a zsűri.

A zsűrizés két teljes napot vett igénybe, amelyek közül az elsőn 30, a másodikon további 22 vezető kommunikációs szakember pontozta – egymástól függetlenül – a pályamunkákat. Az általuk adott pontszámok átlaga alapján alakult azután ki a végső rangsor.

Az 55 pályázat 6 kategóriában került értékelésre: ebből három a nem tartós fogyasztási cikkeket fedte le (élelmiszerek, italok, egyéb), a továbbiak pedig a tartós fogyasztási cikkeket, a szolgáltatásokat, illetve a társadalmi célú reklámokat.

Bár a pályázaton eleve csak sikeres kampányokkal lehetett indulni, olyanokkal, amelyek jelentősen túlteljesítették az eredetileg kitűzött céljukat, a zsűrinek mégis rangsorolnia kellett. Az első értékelő nap után 30 kampány maradt versenyben, amelyek közül végül 16 nyerte meg az EFFIE bronz, ezüst vagy arany fokozatát.

Hogy ezek közül ki melyiket, és hogy kié lesz az első magyar EFFIE „leg-leg” díja, a platina EFFIE, arra a Thália Színházban, ünnepélyes keretek között megrendezett EFFIE Díjkiosztó Gálán derül majd fény, október 11-én, este ½ 8-kor, ahol a díjazott pályamunkákat felsorakoztató EFFIE Évkönyvet is kézhez kapják a vendégek.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo