Kevesebb ruha, drágábban

A GfK Hungária legfrissebb FashionScope Jelentése szerint 2006-ban a hazai ruházati piacon a fogyasztók által vásárolt termékmennyiség csökkent, ám ezzel azonos mértékben nőtt a vásárlók által ruházati termékekre kiadott összeg. Legtöbbet jellemzően a mennyiségében legnagyobb felsőruházati szegmens, a póló és body termékcsoportra költött összegek növekedtek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Hungária Piackutató Intézet által évente készített FashionScope Jelentés a hazai ruházati piacon végbemenő változásokat, trendeket összegzi úgy az egyes szegmensek, mint az értékesítési csatornák szerint.

A tanulmány eredményeinek tanúsága szerint a 2006. évben a teljes ruházati piac mennyiségben 3 százalékkal csökkent, értékben azonban ugyanekkora mértékben növekedett az előző évhez viszonyítva - tehát a kisebb megvásárolt árumennyiséggel nagyobb költés párosult.

Az értékesítésben résztvevő csatornákat vizsgálva kismértékű elmozdulás tapasztalható a ruházati szaküzletek és áruházak irányába, míg ezzel ellentétes mozgásként csökkent az utcai árusok részesedése. A távol-keleti üzletek részesedése közel negyedét teszi ki a piacnak. A csatorna piaci súlyának az elmúlt három évben megfigyelhető növekvő tendenciája 2006-ban megtorpant - mennyiségi piaci részesedésük 2003-ban 10 százalék volt, 2005-ben pedig elérte és 2006-ban is megtartotta a 23 százalékot.

A felsőruházati termékek piaca a háztartások által megvásárolt mennyiséget tekintve stabil, ám értékben 2006-ban az azt megelőző évhez viszonyítva mintegy 4 százalékkal nőtt.

A megvásárolt áruk mennyiségét tekintve a piac legnagyobb, közel egyharmadát lefedő szegmensét (31 százalék) a pólók és body-k kategóriája képezi. A felsőruházati piac stabilitásához legnagyobb mértékben e kategória járult hozzá, melynek termékeiből a fogyasztók 2005-höz képest 4,3 százalékkal többet vásároltak.


Az egyes értékesítési csatornák részesedése, 2005-2006 (%) - forrás: Gfk

Érdekes tény, hogy a magyarok közel minden negyedik (23 százalék) pólót és body-t utcai árusoknál, minden ötödik darabot (21 százalék) pedig távol-keleti üzletekben vásárolják. Ennek oka részben e termékek árfekvésében keresendő, hiszen e csatornákban az árucikkekhez a piaci átlagár (1281 forint) alatt lehet hozzájutni.

A felsőruházati piacon a vásárolt mennyiség alapján második legnagyobb, az elköltött összegek alapján viszont vezető szegmensét a nadrágok képezik. A háztartások által 2006-ban vásárolt nadrágok mennyisége 2,8 százalékkal ugyan csökkent, ám a szegmens így is meg tudta őrizni a mennyiségi felsőruházati kategórián belüli 27 százalékos értékbeli részesedését.

A vizsgálatok eredményei szerint a háztartások által beszerzett nadrágok  közel harmada (27 százaléka) távol-keleti boltokból származik, mely csatornát további 22 százalékos piaci súllyal az utcai árusok követik.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo