Kevesebb ruha, drágábban

A GfK Hungária legfrissebb FashionScope Jelentése szerint 2006-ban a hazai ruházati piacon a fogyasztók által vásárolt termékmennyiség csökkent, ám ezzel azonos mértékben nőtt a vásárlók által ruházati termékekre kiadott összeg. Legtöbbet jellemzően a mennyiségében legnagyobb felsőruházati szegmens, a póló és body termékcsoportra költött összegek növekedtek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A GfK Hungária Piackutató Intézet által évente készített FashionScope Jelentés a hazai ruházati piacon végbemenő változásokat, trendeket összegzi úgy az egyes szegmensek, mint az értékesítési csatornák szerint.

A tanulmány eredményeinek tanúsága szerint a 2006. évben a teljes ruházati piac mennyiségben 3 százalékkal csökkent, értékben azonban ugyanekkora mértékben növekedett az előző évhez viszonyítva - tehát a kisebb megvásárolt árumennyiséggel nagyobb költés párosult.

Az értékesítésben résztvevő csatornákat vizsgálva kismértékű elmozdulás tapasztalható a ruházati szaküzletek és áruházak irányába, míg ezzel ellentétes mozgásként csökkent az utcai árusok részesedése. A távol-keleti üzletek részesedése közel negyedét teszi ki a piacnak. A csatorna piaci súlyának az elmúlt három évben megfigyelhető növekvő tendenciája 2006-ban megtorpant - mennyiségi piaci részesedésük 2003-ban 10 százalék volt, 2005-ben pedig elérte és 2006-ban is megtartotta a 23 százalékot.

A felsőruházati termékek piaca a háztartások által megvásárolt mennyiséget tekintve stabil, ám értékben 2006-ban az azt megelőző évhez viszonyítva mintegy 4 százalékkal nőtt.

A megvásárolt áruk mennyiségét tekintve a piac legnagyobb, közel egyharmadát lefedő szegmensét (31 százalék) a pólók és body-k kategóriája képezi. A felsőruházati piac stabilitásához legnagyobb mértékben e kategória járult hozzá, melynek termékeiből a fogyasztók 2005-höz képest 4,3 százalékkal többet vásároltak.


Az egyes értékesítési csatornák részesedése, 2005-2006 (%) - forrás: Gfk

Érdekes tény, hogy a magyarok közel minden negyedik (23 százalék) pólót és body-t utcai árusoknál, minden ötödik darabot (21 százalék) pedig távol-keleti üzletekben vásárolják. Ennek oka részben e termékek árfekvésében keresendő, hiszen e csatornákban az árucikkekhez a piaci átlagár (1281 forint) alatt lehet hozzájutni.

A felsőruházati piacon a vásárolt mennyiség alapján második legnagyobb, az elköltött összegek alapján viszont vezető szegmensét a nadrágok képezik. A háztartások által 2006-ban vásárolt nadrágok mennyisége 2,8 százalékkal ugyan csökkent, ám a szegmens így is meg tudta őrizni a mennyiségi felsőruházati kategórián belüli 27 százalékos értékbeli részesedését.

A vizsgálatok eredményei szerint a háztartások által beszerzett nadrágok  közel harmada (27 százaléka) távol-keleti boltokból származik, mely csatornát további 22 százalékos piaci súllyal az utcai árusok követik.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo