Kevesebb ruha, drágábban

A GfK Hungária legfrissebb FashionScope Jelentése szerint 2006-ban a hazai ruházati piacon a fogyasztók által vásárolt termékmennyiség csökkent, ám ezzel azonos mértékben nőtt a vásárlók által ruházati termékekre kiadott összeg. Legtöbbet jellemzően a mennyiségében legnagyobb felsőruházati szegmens, a póló és body termékcsoportra költött összegek növekedtek.

A GfK Hungária Piackutató Intézet által évente készített FashionScope Jelentés a hazai ruházati piacon végbemenő változásokat, trendeket összegzi úgy az egyes szegmensek, mint az értékesítési csatornák szerint.

A tanulmány eredményeinek tanúsága szerint a 2006. évben a teljes ruházati piac mennyiségben 3 százalékkal csökkent, értékben azonban ugyanekkora mértékben növekedett az előző évhez viszonyítva - tehát a kisebb megvásárolt árumennyiséggel nagyobb költés párosult.

Az értékesítésben résztvevő csatornákat vizsgálva kismértékű elmozdulás tapasztalható a ruházati szaküzletek és áruházak irányába, míg ezzel ellentétes mozgásként csökkent az utcai árusok részesedése. A távol-keleti üzletek részesedése közel negyedét teszi ki a piacnak. A csatorna piaci súlyának az elmúlt három évben megfigyelhető növekvő tendenciája 2006-ban megtorpant - mennyiségi piaci részesedésük 2003-ban 10 százalék volt, 2005-ben pedig elérte és 2006-ban is megtartotta a 23 százalékot.

A felsőruházati termékek piaca a háztartások által megvásárolt mennyiséget tekintve stabil, ám értékben 2006-ban az azt megelőző évhez viszonyítva mintegy 4 százalékkal nőtt.

A megvásárolt áruk mennyiségét tekintve a piac legnagyobb, közel egyharmadát lefedő szegmensét (31 százalék) a pólók és body-k kategóriája képezi. A felsőruházati piac stabilitásához legnagyobb mértékben e kategória járult hozzá, melynek termékeiből a fogyasztók 2005-höz képest 4,3 százalékkal többet vásároltak.


Az egyes értékesítési csatornák részesedése, 2005-2006 (%) - forrás: Gfk

Érdekes tény, hogy a magyarok közel minden negyedik (23 százalék) pólót és body-t utcai árusoknál, minden ötödik darabot (21 százalék) pedig távol-keleti üzletekben vásárolják. Ennek oka részben e termékek árfekvésében keresendő, hiszen e csatornákban az árucikkekhez a piaci átlagár (1281 forint) alatt lehet hozzájutni.

A felsőruházati piacon a vásárolt mennyiség alapján második legnagyobb, az elköltött összegek alapján viszont vezető szegmensét a nadrágok képezik. A háztartások által 2006-ban vásárolt nadrágok mennyisége 2,8 százalékkal ugyan csökkent, ám a szegmens így is meg tudta őrizni a mennyiségi felsőruházati kategórián belüli 27 százalékos értékbeli részesedését.

A vizsgálatok eredményei szerint a háztartások által beszerzett nadrágok  közel harmada (27 százaléka) távol-keleti boltokból származik, mely csatornát további 22 százalékos piaci súllyal az utcai árusok követik.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo