Kevesebb versenytárssal számolnak a német autóipari cégek

Az autóipari vállalatok kétharmada a következő két évben ágazati konszolidációra számít, vagyis arra, hogy egyes beszállítók eltűnnek a piacról a Baker Tilly tanácsadó és könyvvizsgáló cég német autóipari beszállítók vezetői körében végzett felmérésének eredménye szerint.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válaszadók 67 százaléka jelezte, hogy két év múlva kevesebb versenytárssal számol, mint ma. Csak 20 százalékuk számít arra, hogy új szereplők – elsősorban Kínából – lépnek be a piacra. Az ázsiai verseny azonban már ma is nagy kihívásnak számít. A válaszadók több mint fele, 51 százaléka már most is „behozhatatlan előnyt” tulajdonít az ottani vállalatoknak a kulcsfontosságú technológiák terén.

Ágazati konszolidációra számítanak
Ágazati konszolidációra számítanak
Fotó: Depositphotos

Az iparág helyzetének értékelése is egyértelműen negatív: a megkérdezettek 79 százaléka „inkább rossznak” vagy akár „nagyon rossznak” értékeli azt. A saját vállalatukra vonatkozóan a válaszadók lényegesen pozitívabban nyilatkoztak: 78 százalékuk inkább „jónak” vagy akár „nagyon jónak” minősítette a helyzetet.

„A vélemények drámaian eltérnek egymástól” – mondja Jannik Bayat, a Baker Tilly szakértője. „Az iparág ugyan felismeri a kockázatokat, de úgy tűnik, saját vállalatain belül nem elég határozottan lép fel ellenük.”

A válaszadók 56 százaléka a magas beruházási és költségnyomást nevezte meg legnagyobb kihívásnak, 60 százalékuk emellett azt is panaszolta, hogy a geopolitikai változások és a lehetséges kereskedelmi konfliktusok miatt jelenleg már nem lehet megalapozott terveket készíteni. Ugyanakkor 55 százalékuk úgy vélte, hogy az iparág átalakulásának időszaka még a vártnál is gyorsabban fog lezárulni.

A többség azonban nem lát veszélyt a saját vállalkozására nézve, 75 százalékuk úgy véli, hogy saját üzleti modelljük nagyrészt független a hajtástechnológia változásától, mivel az általuk gyártott alkatrészeket ugyanúgy használják az elektromos autókban, mint a belső égésű motorral hajtott modellekben.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo