A visszaesés mennyiségben 5, értékben 2 százalékos volt 2007-ben az egy évvel korábbihoz képest, a piac mérete azonban még így is csaknem 3,5 milliárd forint volt.
A "rovarirtó szerek" kategóriájában a szúnyogriasztókon kívül számos más mászó vagy repülő rovar elriasztására vagy elpusztítására alkalmas termék tartozik. A termékcsoport piaci forgalma főként az időjárás alakulásától függ. A szezon késő őszig tart, kezdete pedig a bolti eladásokból észrevehetően egyre előbbre tolódik a korábban megszokott márciustól.
A szúnyog a nyirkos helyeket és az esős időjárást kedveli, tavaly viszont tavasszal nem voltak áradások és nyáron nagy meleg is társult a szárazsághoz. A szúnyoginvázió ezért elmaradt, ennek hatása pedig leginkább a testre kenhető rovarriasztó termékek szegmensében érzékelhető: a 2006-os 19 százalékról tavaly 13 százalékra csökkent a termékcsoport értékben mért részaránya, de még így is ez a második legnagyobb piaci szegmens a 40 százalékot képviselő aeroszolos termékek után.
A molyirtók tavaly jobban fogytak, mint 2006-ban. A szegmens részaránya 9-ről 12 százalékra növekedett és feljött a harmadik helyre, a negyedik helyre szorítva az elektromos készülékek csoportját, amelynek értékben mért részaránya 11-ről 9 százalékra csökkent. A többi szegmens aránya 10 százalék alatt maradt.