Kétharmaduk nem éli túl az első évet

Az év sikerterméke a legnagyobb forgalmú kategóriákban a Valdor Füstölt Vursli, a Sole szeletelt trappista sajt védőgázas csomagolásban, valamint az Ariel Kids mosópor 6 kilós csomagolásban. Az élelmiszerek, vegyi áruk és kozmetikumok összesen tizennyolc termékcsoportjában állapította meg az ACNielsen piackutató vállalat és a Mai Piac című kereskedelmi szaklap a legsikeresebb árucikkek rangsorát, kereskedők véleménye alapján.

A boltok polcaira évente 3 000-nál több innovatív termék kerül, de a fogyasztók nem mindegyikre vevők. Az újdonságok legalább kétharmada nem éli túl a piacon az első évet - állapítja meg Nevihostényi Éva, az ACNielsen marketing igazgatója. - Ezért elismerésre méltó a döntőbe jutott 163 termék, amelyet alaposan bevezettek, és bővíti a piacot.

Az ismert márkák közül sikerterméknek bizonyult többek között a következők: Coca-Cola 250 ml-es dobozban, Orbit mentolos cukormentes drazsé, Douwe Egberts 3 in 1 kávé, Danone Duett csokoládés krémrudi, Dove női izzadásgátló spray és Blend-a-med fogkrém Whitening Impressions Citrus Breeze.

Innováció minden szinten

"A verseny a gyártókat mindig jobb és jobb termékek kifejlesztésére ösztönzi. Jelenleg a fogyasztók kényelem iránt növekvő igényének akarnak megfelelni, papír törlőkendőtől a különféle speciális tisztító szerekig" - mutat rá az újító kedv okaira Nevihostényi Éva. Régen a háziasszonyok a szekrényekbe levendulát tettek, amit ma illatpárna helyettesíti. Másik trend az egészségmegőrzés, amivel például a testápoló szerek, tejtermékek vagy alkoholmentes szomjoltók fellendülése magyarázható.

A háztartási tisztítószerek kategóriában a Jar mosogatószer vitte el a pálmát, testápoló szereknél a Nivea kényeztető krémes testápoló, míg alkoholmentes szomjoltó italoknál a Cappy Ice Fruit multivitamin változata.

Az értékelésben azok a 2004 május 1. és 2005 október 1. között piacra került termékek vettek részt, amelyeket az ACNielsen kiskereskedelmi indexe alapján a hazai bolthálózat legalább 10 százalékában árusítottak. Összesen 120 árubeszerzőt  kérdeztek meg személyesen, magyar tulajdonban lévő és nemzetközi láncok központjaiban, illetve 29 önálló boltban a beszerzés felelősét.

Édesség, italok

A vállalatok közül leginnovatívabbnak a Procter&Gamble és az Unilever bizonyult, mivel előbbi hat, utóbbi pedig öt dobogós helyezést ért el a különböző kategóriákban. Az egyes kategóriák közül a legnagyobb verseny az édesség, alkoholmentes szomjoltó és tejtermék újdonságai között folyik, a kiegyensúlyozott mezőny miatt.

Az ACNielsen Kiskereskedelmi Indexe folyamatosan figyelemmel kíséri a régi és új termékek értékesítési adatait. Igény esetén a "New Launch Track" kutatás eredményeként a piackutatók az egyes hetek cikkelemre lebontott forgalmáról öt munkanapon belül aktuális jelentéseket bocsátanak a gyártók rendelkezésére. Módszeres piackutatással csökkenthető az új termékek bevezetésének kockázata, és ezáltal hatékonyabban használhatók fel a marketing, valamint eladás költségei. 

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo