„A kategória látványos eredménye részben azzal magyarázható, hogy a személyautók esetében 7,3 százalékos volt a növekedés a forgalomba helyezések számában a tavalyi év első három negyedévéhez képest (bár a 3. negyedév enyhén visszaesett 2023 Q3-hoz képest), a kisteherautóknál pedig még ennél is markánsabb, 20 százalékos volt az emelkedés. Ezzel párhuzamosan a lízingpenetráció 30 százalék közelében volt, ami jóval magasabb, mint a 2023-as adat. Mindkét tényezőnél nagyon fontos szerepe volt a különféle finanszírozási akcióknak, amelyek több márkánál is jelen voltak a vizsgált időszakban, volt, ahol kamatmentes konstrukciót is kínáltak az ügyfeleknek” – magyarázta Kőszegi László. A Magyar Lízingszövetség adatai szerint az autófinanszírozáson belül a flottakezelők folytatták a bővülést, 8752 megkötött szerződésük 4 százalékkal volt több, mint 2023 azonos időszakában, a finanszírozott összeg viszont 38 százalékos növekményt ért el 81 milliárd forintos eredménnyel. A főtitkár megjegyezte, ez a piac jóval nagyobb, de a szereplők közül kevesen szolgáltatnak adatot a szövetségnek.
A második legnagyobb szegmens, a nagyhaszonjárművek esetében a forgalomba helyezések az év első 9 hónapjában jelentősen, majdnem 10 százalékkal csökkentek. A közúti vontatók (-22 százalék) és a buszok (-53 százalék) még ennél is drasztikusabb mértékben estek vissza. Ugyanakkor ez nem tükröződik a lízingpiacon: a szerződésszám stagnált (5329 darab született), a finanszírozott összeg pedig 3 százalékkal 145,5 milliárd forintra emelkedett. Kőszegi László megjegyezte, ez az egyik kiemelten fontos szegmens a hazai lízingpiac tekintetében, mivel a nagyhaszonjárműveknél 58 százalékos a lízingpenetráció, a nehéz pótkocsik esetében pedig még ennél is magasabb, 63 százalék.