Az idei év első felében is jó teljesítményt nyújtott a hazai lízingpiac: a Magyar Lízingszövetség adatai szerint a finanszírozott összeg elérte a 469 milliárd forintot, amely 14 százalékos bővülést tükröz az egy évvel korábbi volumenhez képest. Az új szerződések száma eközben közel a negyedével, 41 700 fölé emelkedett éves összevetésben.
A kedvező értékesítési adatokat ugyanakkor több tényező is árnyalta: újra előtérbe kerültek például a nehéz gazdasági helyzetből és pesszimista jövőképből adódó keresleti problémák, így szinte valamennyi eszközfinanszírozási szegmensben csökkentek az eszközeladási darabszámok. Az egyes eszközök eladási árai, így finanszírozott értéke sem tudott tovább emelkedni, sőt a forgalmazási piacokra 2023-hoz képest már mérsékelt árcsökkenés volt a jellemző.
Különösen erős volt a visszaesés a mezőgazdasági gépek piacán, ahol nem egy szegmensben az 50 százalékot is meghaladta a csökkenés mértéke 2023 azonos időszakához képest, de komolyabb mínuszok alakultak ki a nagyhaszonjárművek piacán is.* A személyautó- és kishaszonjármű-eladások látszólag örvendetesen alakuló értékesítési és finanszírozási számait pedig árnyalja, hogy a valós eladások mellett igen jelentős a reexportra kerülő – tehát tényleges magyarországi végfelhasználóval nem találkozó – járművek száma, illetve a személyautók felszereltségére vonatkozó uniós szabványok változása miatt jelentős az úgynevezett „kényszer-forgalombahelyezések” súlya is. A volumencsökkenést viszont – főként a haszonjárműveknél és a mezőgazdasági gépeknél – hatékonyan tudták ellensúlyozni az állami támogatás mellett elérhető kaonstrukciók: így például a forintalapú finanszírozásnál a Széchenyi Lízing, az euróalapúnál pedig a Baross Gábor program termékei.