Egyre több a lakossági ügyfél
Az ügyfélösszetétel kapcsán Kőszegi László elmondta, hogy finanszírozott összegben a lízingpiac 87 százalékát továbbra is a vállalati ügyfelek teszik ki, a maradék 13 százalékon osztozik a lakosság, az állam és az egyéb ügyfelek.
„Ám a lakossági szerződésszám elmozdult a tavalyi mélypontról: 12 489 darabbal immáron a teljes állomány 20 százalékát teszik ki a 2024-es évben. A lakossági ügyfeleknek finanszírozott személygépkocsik száma 79 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, 2024-ben a harmadik negyedév végéig 11 469 ilyen szerződés született, részesedésük a személyautók esetében immár 35 százalékos” – részletezte a Magyar Lízingszövetség főtitkára.
Mint ismertette, a vállalati szegmensen belül 70 százalékos a KKV ügyfelek aránya, és 30 százalék a nagyvállalatoké.
„A jelenlegi kamatkörnyezetben továbbra is rendkívül fontos, hogy államilag támogatott lízingkonstrukciókhoz juthassanak a kis- és középvállalkozások, amelyek az így szerzett forrásokat teljes egészében beruházásokra fordítják. Az idei év 9 hónapjában 121,5 milliárd forintnyi szerződést kötöttek az ügyfelek valamilyen támogatott konstrukció keretein belül, ami 6 942 szerződést jelent. Ez 10 százalékkal kevesebb szerződést jelent, mint 2023-ban volt, valamivel kevesebb finanszírozott összeggel” – fogalmazott Kőszegi László.
A Magyar Lízingszövetség adatai szerint a Széchenyi Lízing Kártya program is valamelyest visszaesett a tavalyi évhez képest: 6041 szerződésre 90 milliárd forintnyi új finanszírozás jutott. Az Eximbank Baross Gábor programja minimálisan növekedni tudott a finanszírozott összeg tekintetében (31 milliárd forint), viszont a szerződésszám a 2023-as 925 darabról 869-re csökkent.