Kell nekünk a golf

A fejlődő golfpiacokon a golfot egyre inkább az ingatlan- és turizmusfejlesztés eszközének tekintik - az integrált golf- és ingatlanberuházásokhoz ma Dél- és Kelet-Európa számít a legígéretesebb régiónak. Magyarországon is egyre inkább ez a trend, ezt igazolja a már zajló öt golfberuházás, és több tervezés alatt álló fejlesztés.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fejlődő piacok - Dél- és Kelet-Európa az élen

A mediterrán térségben Marokkó, Ciprus és Törökország fejlődik a leglátványosabban - ezek az országok lassan felveszik a versenyt az olyan érettebb piacokkal, mint Spanyolország vagy Portugália. Közép- és Kelet-Európában (CEE-régió) a golffejlesztések terén Csehország, Bulgária, Magyarország, Szlovákia és Lengyelország produkálta a legnagyobb növekedést az elmúlt években - derül ki a KPMG 2006-ban készített Golf Benchmark Survey felméréséből, amely az iparág első átfogó tanulmánya az Európában, a Közel-Keleten és Afrikában található golfpályák üzleti teljesítményéről.

A közép- és kelet-európai térségben az elmúlt években a kereslet és kínálat egyaránt jelentősen nőtt, az élen Csehországgal, ahol 2000-ben még 19, jelenleg viszont már 63 golfpálya üzemel. Magyarország 2140 regisztrált golfozójával és hét golfpályájával ugyan lemaradt, de igyekszik csatlakozni a trendhez, hiszen itt jelenleg öt golfberuházás zajlik, és több további fejlesztés már a tervezés alatt áll.

"A 9-lyukú pályákat is számításba véve, a következő 10-15 évben 35-40 golfpálya és legalább 15 000 regisztrált golfozó lehet Magyarországon" - hangsúlyozta Andrea Sartori, a KPMG közép- és kelet-európai regionális irodája Turizmus, szabadidő és utazás szakcsoportjának vezetője, a Golf Business Forum alapítója.

Fókuszban a turizmus

A CEE-régióban a golffejlesztéseket elsősorban a magánberuházások hajtják. Elsődleges célcsoportjuk a golfturisták, valamint helyi külföldi és vállalati közösségek, és csak jóval kisebb arányban a helyi lakosság. A tagsági díjak az átlagjövedelemhez képest viszonylag magasak, és a golfot a köztudatban a mai napig úri sportnak tartják. A közvélemény hatására pedig a hatóságok gyakran vonakodnak attól, hogy az iparág fejlődését érdemben elősegítsék. #page#Ugyanakkor Ausztria, Írország és Ciprus példája is azt bizonyítja, hogy a golffejlesztések sikere gyakran a közszféra közreműködésén múlik, hiszen a kormányok és a turisztikai hatóságok segíthetnek a golfstratégia kialakításában, a követelmények felállításában, az engedélyezési eljárások megkönnyítésében, a megfelelő kampányok lebonyolításában és a szükséges információk biztosításában.


Üzemelő golfpályák Magyarországon - forrás: KPMG

Ahhoz, hogy egy ország vonzó golfturisztikai desztinációvá váljék, elengedhetetlen az együttműködése az egyes pályák üzemeltetői és a turisztikai hatóságok között - így jelenhet meg a golf, mint az adott ország vagy régió egyik turisztikai terméke.

"Tisztán látható, hogy földrajzilag két nagyobb csoportba tömörülnek a hazai golfpálya-fejlesztések is - az egyik Budapest, a másik a Balaton környékén összpontosul" - hangsúlyozta Andrea Sartori, kiemelve azt is, hogy a fejlesztések többsége ingatlan-, gyógyfürdői és wellness-szállodai, valamint konferenciaturizmus szolgáltatásokat is integrál.

Helyiek még alig

Hosszabb és nehezebb feladat a helyi lakosság körében is népszerűvé tenni a golfot. Ugyanakkor a nagyobb médiaérdeklődés, néhány kisebb költségvetésű, a köznép számára is megfizethető golfpálya építése, valamint a golf integrálása oktatási és egészségügyi programokba, sokat segíthet a sportág elterjedésében.


Golfpálya-fejlesztések Magyarországon - forrás: KPMG

"Bízunk benne, hogy a döntéshozók is felismerik a golfban rejlő lehetőségeket a turizmus fejlődése és az ingatlanfejlesztések értékének növelése terén, ráadásul egy olyan területen, amelyhez jelentős uniós fejlesztési támogatás is elnyerhető" - hangsúlyozta Andrea Sartori.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo