Kedvező fordulat a tejtermékek piacán

Megfordult a tejfogyasztás trendje. A magyar háztartásokban ugyanis 3 százalékkal több tejet vásároltak 2002 első tíz hónapjában, mint tavalyelőtt január-októberben. Ez kedvező fordulat a korábbi évek csökkenő tendenciája után. A GfK Piackutató Intézet legújabb adatai szerint a legnagyobb forgalmú tejtermékek, mint a sajt, tejföl és gyümölcsjoghurt fogyasztása is növekszik.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fejlődés eddigi üteme alapján feltételezhető, hogy a háztartások éves tejfogyasztása 2002-ben megközelíti az 500 millió litert. Az értékben mért 10 százalék plusz alapján pedig a háztartások által friss tejre kiadott összeg várhatóan meghaladja a 60 milliárd forintot.


A napi fogyasztási cikkek forgalma 2002 első tíz hónapjában átlagosan 17 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, és elérte az 1 500 milliárd forintot. A tej és a tejtermékek növekedési mutatói azonban általában az átlag alatt maradnak.


Január-október között mennyiségben a sajt fogyasztása 8, a tejfölé 4, míg a gyümölcsjoghurté 11 százalékkal nőtt, az előző év hasonló időszakához képest.


A legnagyobb forgalmú tejterméket, a sajtot továbbra is a legutóbbi években megszokott fellendülés jellemzi. Értékben 10 százalékos növekedést regisztráltak a háztartások fogyasztásában a GfK-nál. Ez azt jelenti, hogy a piac mérete éves szinten megközelíti a 30 milliárd forintot.

A tejföl-piac a legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után január-októberben nem csak mennyiségben ért el érzékelhető növekedést, hanem értékben is. A háztartásokban az első tíz hónap alatt 9 százalékkal többet költöttek rá, és 15 milliárd forint körüli éves piacméret várható.

Újra dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása. Mennyiségben plusz 11, értékben 20 százalék pluszt regisztráltak a GfK piackutatói, 2002 január-októberben. Ezt a termékcsoportot a 2001-es megtorpanás után újra az 1990-es évek végén megszokott növekedés jellemzi. Piacának egész éves mérete valószínűleg jóval meghaladja a 30 millió litert, illetve közeledik a 15 milliárd forinthoz.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo