Kedvező fordulat a tejtermékek piacán

Megfordult a tejfogyasztás trendje. A magyar háztartásokban ugyanis 3 százalékkal több tejet vásároltak 2002 első tíz hónapjában, mint tavalyelőtt január-októberben. Ez kedvező fordulat a korábbi évek csökkenő tendenciája után. A GfK Piackutató Intézet legújabb adatai szerint a legnagyobb forgalmú tejtermékek, mint a sajt, tejföl és gyümölcsjoghurt fogyasztása is növekszik.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A fejlődés eddigi üteme alapján feltételezhető, hogy a háztartások éves tejfogyasztása 2002-ben megközelíti az 500 millió litert. Az értékben mért 10 százalék plusz alapján pedig a háztartások által friss tejre kiadott összeg várhatóan meghaladja a 60 milliárd forintot.


A napi fogyasztási cikkek forgalma 2002 első tíz hónapjában átlagosan 17 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, és elérte az 1 500 milliárd forintot. A tej és a tejtermékek növekedési mutatói azonban általában az átlag alatt maradnak.


Január-október között mennyiségben a sajt fogyasztása 8, a tejfölé 4, míg a gyümölcsjoghurté 11 százalékkal nőtt, az előző év hasonló időszakához képest.


A legnagyobb forgalmú tejterméket, a sajtot továbbra is a legutóbbi években megszokott fellendülés jellemzi. Értékben 10 százalékos növekedést regisztráltak a háztartások fogyasztásában a GfK-nál. Ez azt jelenti, hogy a piac mérete éves szinten megközelíti a 30 milliárd forintot.

A tejföl-piac a legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után január-októberben nem csak mennyiségben ért el érzékelhető növekedést, hanem értékben is. A háztartásokban az első tíz hónap alatt 9 százalékkal többet költöttek rá, és 15 milliárd forint körüli éves piacméret várható.

Újra dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása. Mennyiségben plusz 11, értékben 20 százalék pluszt regisztráltak a GfK piackutatói, 2002 január-októberben. Ezt a termékcsoportot a 2001-es megtorpanás után újra az 1990-es évek végén megszokott növekedés jellemzi. Piacának egész éves mérete valószínűleg jóval meghaladja a 30 millió litert, illetve közeledik a 15 milliárd forinthoz.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo