A neves karrierszakértő, Pintér Zsolt a karrierépítés döntő pontjának tartja a megfelelő viszonyok kialakítását annak érdekében, hogy mindig az események fókuszában lehessünk, jól értesültnek mutatkozhassunk.
Érdemes a szakmai rendezvényeket látogatni, ha valaki komolyabb terveket sző, Magyarországon ilyen kapcsolatépítési terep például a reklámszakemberek szakmai jellegű, havi partija, a Reklámkocsma. A Bankár Mulató, a Net-, a HR- és a Sales-kocsma szintén a szórakozni vágyó fiatal profikat várja.
Harmincnégyezer névjegykártya
A Netkocsma 1999 óta működik, ide bárkit beengednek, bár a törzsközönség szakmabeli, ezzel szemben a kereskedelmi és marketingmenedzserek számára indult, havi Sales-kocsma zártkörű. Csak meghívásos alapon látogatható az1999 óta létező Bankár Mulató is: az esemény meghívóját havonta 13 ezer e-mail címre küldik ki, és alkalmanként átlagosan ezer ember jelenik meg. A rendezvény népszerűségét jelzi, hogy a kezdetek óta mintegy 34 ezer névjegykártyát adtak le a vendégek a bejáratnál.
Akár a hobbinkat is kiválaszthatjuk aszerint, hol futhatunk össze a számunkra fontos emberekkel. A GfK Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által kiadott Üzleti Döntéshozók Médiaanalízise szerint a döntéshozói pozícióban levők körében a tenisz a legnépszerűbb sport.
Zártkörű sportok
Számos, kimondottan zárt rendezvény van ma Magyarországon, ahol a teniszező elit találkozhat, példa erre a parlamenti képviselők és az állami vezetők Tisztelt Ász! elnevezésű versenye. A nevesebbek közé tartozik 1994 óta a Hunguest Hotel-T-Mobile tenisztorna is. A zártkörű rendezvényre politikusok, közéleti személyiségek mellett a két főszponzor üzleti partnerei kapnak meghívást.
Még elitebb sport a vitorlázás, valamint az üzletemberek és topmenedzserek kedvenc kikapcsolódása, a golf. Ez a sport Európában sokkal köznapibb, mint nálunk: Magyarországon mindössze kétezer komolyabb játékost tartanak a klubok nyilván, ezzel szemben Svédországban minden tizenhatodik polgár regisztrált egyesületi tag.