Stavros Dimas környezetvédelmi biztos így nyilatkozott: "Az éghajlatváltozás már megkezdődött. A mai gyermekek képezik azt a generációt, amely a legérintettebb lesz a további alakulásában, és egyben ők azok, akik fellépése választ ad arra, vajon megnyerjük-e az ellene vívott harcot. Alapvető jelentőségű, hogy kellő felkészültséggel nőjenek fel az éghajlatváltozás társadalmi hatásait illetően, illetve hogy tisztában legyenek azon eszközökkel, amelyekkel bármelyikünk hozzájárulhat a változást eredményező üvegházhatást okozó gázkibocsátás csökkentéséhez."
Iskolai kampány
A Bizottság megnyerő anyagokat dolgozott ki annak érdekében, hogy az osztályokban vitát kezdeményezhessenek az éghajlatváltozás kihívásáról. Számos eszköz áll rendelkezésre olyan iskolai tevékenységekhez, amelyek irányadást, háttérinformációkat és érdekes feladatokat biztosítanak annak illusztrálására, hogy miként játszhat az egyén fontos szerepet az éghajlatváltozás legyőzésében.
A figyelemfelkeltő kampány főbb üzeneteivel összhangban (lásd IP/06/684) a diákokat arra biztatják, hogy a mindennapi viselkedésükben tanúsított apró változtatásokkal járuljanak hozzá az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentéséhez. Ezek között az otthoni fűtés elzárása, a televízió kikapcsolása (nem pedig készenléti üzemmódra állítása), a hulladékok újrahasznosítása és a mind gyakoribb séta szerepel. Arra is felkérik őket, hogy fogadják meg, személyes erőfeszítést tesznek az éghajlatváltozás legyőzésére.
A kampány honlapjának részét képezi egy külön aloldal a tanárok és diákok részére brosúrákkal, digitális felvételekkel ('podcastokkal', azaz audio- és videofájlokkal), "szénszámológéppel", a számítógép energiahatékonyságának javítására ösztönöző letöltésekkel, rövidfilmekkel, hasznos linkekkel, versenyekkel, sőt online fogadalomtétellel. A honlap kiállítási térnek is otthont ad, itt a diákok megoszthatják európai diáktársaikkal az éghajlatváltozás kihívását illető kreatív gondolataikat például illusztrációs anyagok, videók vagy dalok formájában.
A tanárok és a diákok a célzott média, az on-line információs tevékenységek és a brosúraterjesztés segítségével tájékoztatást kapnak a kampányról és rendelkezésre álló eszközökről. Ezenkívül az Európa Napló (Europa Diary - az Európai Bizottság által finanszírozott iskolai napló, amelyet több mint egymillió középiskolai tanuló között osztanak szét a huszonöt tagállamban) idei kiadása külön részt szentel az éghajlatváltozásnak és az ahhoz kapcsolódó kampánynak.
Reklámtevékenység
Az internetes médiakampány kialakítás alatt áll: célja, hogy az internetfelhasználókat jól látható felületeken elhelyezett bannereken keresztül elvezesse a kampány honlapjára. E hónaptól késő novemberig az MTV (Music Television) és a BBC World meggyőző és hatásos televíziós hirdetést sugároz, amelynek középpontjában az egyén éghajlatváltozást befolyásoló fellépési lehetőségei állnak. A következő negyedévben egyes tagállamok napi sajtójában is megjelennek hirdetések.