Kampány az iskolákban

Az új iskolaév kezdetével az Európai Bizottság célzottan kifejlesztett információs eszközöket tesz hozzáférhetővé az éghajlatváltozásról az EU tanárai és diákjai számára. Az iskolásokat személyes elkötelezettségre biztatják az éghajlatváltozás leküzdése érdekében. Az iskolákat célzó program a Bizottság májusban útjára indított, "Az éghajlatváltozás rajtad múlik!" elnevezésű figyelemfelkeltő kampányának új szakaszát jelenti. Mediatizálásáról a televíziókon sugárzott, az írott sajtóban megjelenő, illetve az interneten elérhető hirdetések gondoskodnak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Stavros Dimas környezetvédelmi biztos így nyilatkozott: "Az éghajlatváltozás már megkezdődött. A mai gyermekek képezik azt a generációt, amely a legérintettebb lesz a további alakulásában, és egyben ők azok, akik fellépése választ ad arra, vajon megnyerjük-e az ellene vívott harcot. Alapvető jelentőségű, hogy kellő felkészültséggel nőjenek fel az éghajlatváltozás társadalmi hatásait illetően, illetve hogy tisztában legyenek azon eszközökkel, amelyekkel bármelyikünk hozzájárulhat a változást eredményező üvegházhatást okozó gázkibocsátás csökkentéséhez."

Iskolai kampány

A Bizottság megnyerő anyagokat dolgozott ki annak érdekében, hogy az osztályokban vitát kezdeményezhessenek az éghajlatváltozás kihívásáról. Számos eszköz áll rendelkezésre olyan iskolai tevékenységekhez, amelyek irányadást, háttérinformációkat és érdekes feladatokat biztosítanak annak illusztrálására, hogy miként játszhat az egyén fontos szerepet az éghajlatváltozás legyőzésében.

A figyelemfelkeltő kampány főbb üzeneteivel összhangban (lásd IP/06/684) a diákokat arra biztatják, hogy a mindennapi viselkedésükben tanúsított apró változtatásokkal járuljanak hozzá az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentéséhez. Ezek között az otthoni fűtés elzárása, a televízió kikapcsolása (nem pedig készenléti üzemmódra állítása), a hulladékok újrahasznosítása és a mind gyakoribb séta szerepel. Arra is felkérik őket, hogy fogadják meg, személyes erőfeszítést tesznek az éghajlatváltozás legyőzésére.

A kampány honlapjának részét képezi egy külön aloldal a tanárok és diákok részére brosúrákkal, digitális felvételekkel ('podcastokkal', azaz audio- és videofájlokkal), "szénszámológéppel", a számítógép energiahatékonyságának javítására ösztönöző letöltésekkel, rövidfilmekkel, hasznos linkekkel, versenyekkel, sőt online fogadalomtétellel. A honlap kiállítási térnek is otthont ad, itt a diákok megoszthatják európai diáktársaikkal az éghajlatváltozás kihívását illető kreatív gondolataikat például illusztrációs anyagok, videók vagy dalok formájában.


A tanárok és a diákok a célzott média, az on-line információs tevékenységek és a brosúraterjesztés segítségével tájékoztatást kapnak a kampányról és  rendelkezésre álló eszközökről. Ezenkívül az Európa Napló (Europa Diary - az Európai Bizottság által finanszírozott iskolai napló, amelyet több mint egymillió középiskolai tanuló között osztanak szét a huszonöt tagállamban) idei kiadása külön részt szentel az éghajlatváltozásnak és az ahhoz kapcsolódó kampánynak.

Reklámtevékenység

Az internetes médiakampány kialakítás alatt áll: célja, hogy az internetfelhasználókat jól látható felületeken elhelyezett bannereken keresztül elvezesse a kampány honlapjára. E hónaptól késő novemberig az MTV (Music Television) és a BBC World meggyőző és hatásos televíziós hirdetést sugároz, amelynek középpontjában az egyén éghajlatváltozást befolyásoló fellépési lehetőségei állnak. A következő negyedévben egyes tagállamok napi sajtójában is megjelennek hirdetések.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo