A második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 9,7 százalékkal, 52,1 milliósra nőtt a világ személyi számítógép (PC) piaca - derül ki az IDC piackutató cég felméréséből. Miközben a teljes növekedés gyors, az egyes régiók teljesítményében jókora eltérések vannak. Az első negyedévről megmaradt raktárkészletek és a labdarúgó világbajnokság hatására például Európa gyengébben teljesített, mindössze 7 százalékos volt az éves szintű bővülés, míg az előző negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 12 százalékos volt a növekedés. Az Egyesült Államokban 6,7 százalékos volt a fejlődés, miután az előző két negyedév lassulása után agresszív verseny indult a piacvezetők között.
A gyártók közül az Acer tovább erősítette pozícióját, míg a Fujitsu Siemens a kulcspiacai gyengélkedése miatt küzd nehézségekkel. A piacvezető Dell javított az első negyedévi teljesítményéhez képest, nagy mértékben növelve amerikai értékesítését, az egy évvel korábbihoz képest 10,2 százalékkal tudta növelni eladásait. A Hewlett-Packardnak szintén erős negyedéve volt az Egyesült Államokban, de a gyengélkedő európai piac hatására az előző negyedévi több mint 23 százalék után csak 13 százalékos bővülést tudott elérni az egy évvel korábbihoz képest. A kínai Lenovo, amely az IBM PC üzletágának átvétele után a világ harmadik számú személyi számítógépgyártója a második negyedévben éves szinten 13 százalékos bővülést ért el.