Jönnek az oroszok? És az indiaiak is...

A feltörekvő országok vállalatai egyre nagyobb erőkkel igyekszenek behatolni nyugati vállalatokba - állapította meg vasárnap közzétett elemzésében a KPMG.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi könyvvizsgáló felmérésében kimutatta: az idei év első felében fejlett nyugati országok cégei 126 vállalatfelvásárlási tranzakciót bonyolítottak le feltörekvő piacokon, míg a feltörekvő országok - elsősorban Oroszország, Kína és India - vállalatai 67 ilyen ügyletet ütöttek nyélbe iparosodott országokban. (Ahogyan a magyar-kínai és magyar-indiai kapcsolatok is egyre komolyabbak.)

Míg négy évvel ezelőtt négy nyugati bevásárlásra egy feltörekvő-ügylet jutott, mára kettőre jut egy, Európában háromra kettő.

Az európaiak még mindig elsősorban Kínára és Hongkongra összpontosítanak(15 tranzakció az idei első fél évben), második helyen Oroszország áll (14 tranzakció), majd India és Brazília következik 8-8 vállalatfelvásárlási ügylettel.

Európa iránt az indiai cégek érdeklődnek a legjobban: 13 fúziós ügyletet kötöttek az első fél évben (Magyarországon is szívesen vásárlolnának...), Oroszország 9-et, Kína és Hongkong 6-ot. Brazília viszont egyetlen fúziós ügyletet nem kötött ebben az időszakban Európában.

Az adatok alapján a KPMG elemzői szerint felvetődik a kérdés, hogy mikor következik be a szerepcsere: a jelenlegi dinamikát figyelembe véve szerintük két-három éven belül.

Véleményvezér

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo