A nemzetközi, elsősorban kiskereskedelmi értékesítésre szakosodott cégek számára a Közép-Európai régió a legvonzóbb, ezen belül Magyarországon az eddiginél 82%-kal több külföldi kereskedelmi vállalat kíván üzletet nyitni, mint eddig. A nemzetközi kereskedelmi cégek érdekeltségeinek száma Csehországban várhatóan 100%-kal, Lengyelországban 61%-kal növekszik a következő öt évben.
Jelenleg Nagy-Britannia vezeti a sort, itt található a legtöbb nemzetközi érdekeltségű cég a városok főutcáin és a bevásárlóközpontokban, szám szerint 514, ezt követi Franciaország, ahol 431 ilyen érdekeltségű vállalat van, majd Spanyolország következik 378 vállalattal. Tavaly Nagy-Britannia volt a legvonzóbb ország, 29 új cég vetette meg itt a lábát egy év alatt, idén Németország az első, Spanyolország a második, Nagy-Britannia a harmadik a sorban.
Charles Taylor, partner, a Healey & Baker budapesti irodájának vezetője így értékelte a kutatás eredményeit: „Felmérésünk azt mutatja, hogy egyre több kereskedelmi cég számára válik a nemzetközi szintű tevékenység a működés természetes részévé, egyre több európai országban látnak növekedési lehetőséget. Budapesten 1996-ban nyílt meg az első nyugati típusú bevásárlóközpont, a Duna Plaza, azóta valóságos forradalom zajlott le a kiskereskedelem területén. Ma is jelenlévő kereskedőházak például (a teljesség igénye nélkül): Mango, Springfield, Promod, Benetton, Mexx, Morgan, Esprit, Giacomelli Sport, New Yorker, InWear,Gant, Marks & Spencer, Debenhams, vagy épp a Tesco. Vannak olyan cégek, amelyek most mérik fel a lehetőségeket. Ezek a megállapítások azt mutatják, hogy a cégek bíznak a Közép-Európai piacokban, és arra utalnak, hogy a következő öt évben további keresletnövekedésre számíthatunk a kiskereskedelem területén.
A kiskereskedelmi egységeket tekintve Németország lesz a legfőbb célország a következő öt évben – 2002 és 2007 között, ezt követi majd Spanyolország és Nagy-Britannia
A Közép-Európai országok előkelő helyen állnak a listán, Csehország a negyedik, Magyarország az ötödik, Lengyelország a hetedik helyet foglalja el.
A százalékos növekedést tekintve a közép-európai országok állnak az élen, Csehország az első, ahol előre láthatólag megkétszereződik a nemzetközi kiskereskedelmi egységek száma, ezt követi Magyarország 82%-os majd Lengyelország 61%-os növekedéssel.
Szintén magas százalékos növekedés várható Finnországban (56%), Svédországban (52%), Szlovákiában (51%) és Olaszországban (50%). Mindez azt mutatja, hogy Dél-Európa és Skandinávia országai továbbra is kedvelt célországai a kiskereskedőknek.
*
Jelenleg tehát Nagy-Britania főutcáin bevásárló-központjaiban képviselteti magát a legtöbb nemzetközi kereskedelmi cég, ezt követi Franciaország, Spanyolország, majd Németország.
Az újonnan megjelenő külföldi piaci szereplők számát tekintve is Nagy-Britannia vezet, 29 újonnan betelepülő céggel, ezt követi Belgium(20), Spanyolország és Svájc (18).
A százalékos növekedést figyelembe véve 2001-ben Szlovénia vezet (11,9%-kal), ezt követi Ciprus (11,1%), Norvégia (10,48%), Svédország (9,85%), majd Magyarország ahol 9,46%-os volt a növekedés.
Szinte minden országban növekedett a külföldi kereskedelmi érdekeltségek száma, kivéve Oroszországban és Jerseyben, ahol nem változott ez a szám, Portugáliában pedig eggyel csökkent.
A rangsort vizsgálva egyetlen ország sem mozdult egy helynél többet sem lefelé sem felfelé a listán.
Jól érzi magát Magyarországon a nemzetközi kiskereskedelem
Magyarország az előkelő ötödik helyet foglalja el abban a rangsorban, amely a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok legkedveltebb célországait állítja sorrendbe az elkövetkező öt év előrejelzése alapján, 2007-ig. Ezt állapította meg az a kutatás, amelyet a Healey & Baker nemzetközi ingatlan tanácsadó iroda készített.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.