Jól érzi magát Magyarországon a nemzetközi kiskereskedelem

Magyarország az előkelő ötödik helyet foglalja el abban a rangsorban, amely a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok legkedveltebb célországait állítja sorrendbe az elkövetkező öt év előrejelzése alapján, 2007-ig. Ezt állapította meg az a kutatás, amelyet a Healey & Baker nemzetközi ingatlan tanácsadó iroda készített.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi, elsősorban kiskereskedelmi értékesítésre szakosodott cégek számára a Közép-Európai régió a legvonzóbb, ezen belül Magyarországon az eddiginél 82%-kal több külföldi kereskedelmi vállalat kíván üzletet nyitni, mint eddig. A nemzetközi kereskedelmi cégek érdekeltségeinek száma Csehországban várhatóan 100%-kal, Lengyelországban 61%-kal növekszik a következő öt évben.
Jelenleg Nagy-Britannia vezeti a sort, itt található a legtöbb nemzetközi érdekeltségű cég a városok főutcáin és a bevásárlóközpontokban, szám szerint 514, ezt követi Franciaország, ahol 431 ilyen érdekeltségű vállalat van, majd Spanyolország következik 378 vállalattal. Tavaly Nagy-Britannia volt a legvonzóbb ország, 29 új cég vetette meg itt a lábát egy év alatt, idén Németország az első, Spanyolország a második, Nagy-Britannia a harmadik a sorban.

Charles Taylor, partner, a Healey & Baker budapesti irodájának vezetője így értékelte a kutatás eredményeit: „Felmérésünk azt mutatja, hogy egyre több kereskedelmi cég számára válik a nemzetközi szintű tevékenység a működés természetes részévé, egyre több európai országban látnak növekedési lehetőséget. Budapesten 1996-ban nyílt meg az első nyugati típusú bevásárlóközpont, a Duna Plaza, azóta valóságos forradalom zajlott le a kiskereskedelem területén. Ma is jelenlévő kereskedőházak például (a teljesség igénye nélkül): Mango, Springfield, Promod, Benetton, Mexx, Morgan, Esprit, Giacomelli Sport, New Yorker, InWear,Gant, Marks & Spencer, Debenhams, vagy épp a Tesco. Vannak olyan cégek, amelyek most mérik fel a lehetőségeket. Ezek a megállapítások azt mutatják, hogy a cégek bíznak a Közép-Európai piacokban, és arra utalnak, hogy a következő öt évben további keresletnövekedésre számíthatunk a kiskereskedelem területén.
A kiskereskedelmi egységeket tekintve Németország lesz a legfőbb célország a következő öt évben – 2002 és 2007 között, ezt követi majd Spanyolország és Nagy-Britannia
A Közép-Európai országok előkelő helyen állnak a listán, Csehország a negyedik, Magyarország az ötödik, Lengyelország a hetedik helyet foglalja el.
A százalékos növekedést tekintve a közép-európai országok állnak az élen, Csehország az első, ahol előre láthatólag megkétszereződik a nemzetközi kiskereskedelmi egységek száma, ezt követi Magyarország 82%-os majd Lengyelország 61%-os növekedéssel.
Szintén magas százalékos növekedés várható Finnországban (56%), Svédországban (52%), Szlovákiában (51%) és Olaszországban (50%). Mindez azt mutatja, hogy Dél-Európa és Skandinávia országai továbbra is kedvelt célországai a kiskereskedőknek.
*
Jelenleg tehát Nagy-Britania főutcáin bevásárló-központjaiban képviselteti magát a legtöbb nemzetközi kereskedelmi cég, ezt követi Franciaország, Spanyolország, majd Németország.
Az újonnan megjelenő külföldi piaci szereplők számát tekintve is Nagy-Britannia vezet, 29 újonnan betelepülő céggel, ezt követi Belgium(20), Spanyolország és Svájc (18).
A százalékos növekedést figyelembe véve 2001-ben Szlovénia vezet (11,9%-kal), ezt követi Ciprus (11,1%), Norvégia (10,48%), Svédország (9,85%), majd Magyarország ahol 9,46%-os volt a növekedés.
Szinte minden országban növekedett a külföldi kereskedelmi érdekeltségek száma, kivéve Oroszországban és Jerseyben, ahol nem változott ez a szám, Portugáliában pedig eggyel csökkent.
A rangsort vizsgálva egyetlen ország sem mozdult egy helynél többet sem lefelé sem felfelé a listán.

Véleményvezér

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo