Jól érzi magát Magyarországon a nemzetközi kiskereskedelem

Magyarország az előkelő ötödik helyet foglalja el abban a rangsorban, amely a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok legkedveltebb célországait állítja sorrendbe az elkövetkező öt év előrejelzése alapján, 2007-ig. Ezt állapította meg az a kutatás, amelyet a Healey & Baker nemzetközi ingatlan tanácsadó iroda készített.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi, elsősorban kiskereskedelmi értékesítésre szakosodott cégek számára a Közép-Európai régió a legvonzóbb, ezen belül Magyarországon az eddiginél 82%-kal több külföldi kereskedelmi vállalat kíván üzletet nyitni, mint eddig. A nemzetközi kereskedelmi cégek érdekeltségeinek száma Csehországban várhatóan 100%-kal, Lengyelországban 61%-kal növekszik a következő öt évben.
Jelenleg Nagy-Britannia vezeti a sort, itt található a legtöbb nemzetközi érdekeltségű cég a városok főutcáin és a bevásárlóközpontokban, szám szerint 514, ezt követi Franciaország, ahol 431 ilyen érdekeltségű vállalat van, majd Spanyolország következik 378 vállalattal. Tavaly Nagy-Britannia volt a legvonzóbb ország, 29 új cég vetette meg itt a lábát egy év alatt, idén Németország az első, Spanyolország a második, Nagy-Britannia a harmadik a sorban.

Charles Taylor, partner, a Healey & Baker budapesti irodájának vezetője így értékelte a kutatás eredményeit: „Felmérésünk azt mutatja, hogy egyre több kereskedelmi cég számára válik a nemzetközi szintű tevékenység a működés természetes részévé, egyre több európai országban látnak növekedési lehetőséget. Budapesten 1996-ban nyílt meg az első nyugati típusú bevásárlóközpont, a Duna Plaza, azóta valóságos forradalom zajlott le a kiskereskedelem területén. Ma is jelenlévő kereskedőházak például (a teljesség igénye nélkül): Mango, Springfield, Promod, Benetton, Mexx, Morgan, Esprit, Giacomelli Sport, New Yorker, InWear,Gant, Marks & Spencer, Debenhams, vagy épp a Tesco. Vannak olyan cégek, amelyek most mérik fel a lehetőségeket. Ezek a megállapítások azt mutatják, hogy a cégek bíznak a Közép-Európai piacokban, és arra utalnak, hogy a következő öt évben további keresletnövekedésre számíthatunk a kiskereskedelem területén.
A kiskereskedelmi egységeket tekintve Németország lesz a legfőbb célország a következő öt évben – 2002 és 2007 között, ezt követi majd Spanyolország és Nagy-Britannia
A Közép-Európai országok előkelő helyen állnak a listán, Csehország a negyedik, Magyarország az ötödik, Lengyelország a hetedik helyet foglalja el.
A százalékos növekedést tekintve a közép-európai országok állnak az élen, Csehország az első, ahol előre láthatólag megkétszereződik a nemzetközi kiskereskedelmi egységek száma, ezt követi Magyarország 82%-os majd Lengyelország 61%-os növekedéssel.
Szintén magas százalékos növekedés várható Finnországban (56%), Svédországban (52%), Szlovákiában (51%) és Olaszországban (50%). Mindez azt mutatja, hogy Dél-Európa és Skandinávia országai továbbra is kedvelt célországai a kiskereskedőknek.
*
Jelenleg tehát Nagy-Britania főutcáin bevásárló-központjaiban képviselteti magát a legtöbb nemzetközi kereskedelmi cég, ezt követi Franciaország, Spanyolország, majd Németország.
Az újonnan megjelenő külföldi piaci szereplők számát tekintve is Nagy-Britannia vezet, 29 újonnan betelepülő céggel, ezt követi Belgium(20), Spanyolország és Svájc (18).
A százalékos növekedést figyelembe véve 2001-ben Szlovénia vezet (11,9%-kal), ezt követi Ciprus (11,1%), Norvégia (10,48%), Svédország (9,85%), majd Magyarország ahol 9,46%-os volt a növekedés.
Szinte minden országban növekedett a külföldi kereskedelmi érdekeltségek száma, kivéve Oroszországban és Jerseyben, ahol nem változott ez a szám, Portugáliában pedig eggyel csökkent.
A rangsort vizsgálva egyetlen ország sem mozdult egy helynél többet sem lefelé sem felfelé a listán.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo