Irodabérlés járvány idején – felbolydult a piac

Az irodapiacot is fenekestől felforgatta a járvány. A cégvezetőknek viszont kapóra jött, hogy teljesen újragondolják a bizniszt: nem csupán azt, hogy mekkora terület kell a vállalkozásuknak, de azt is, hogy miként tudnák hatékonyabban használni az irodát. Beindult az újratervezés, sok helyütt már a megvalósítás is elkezdődött.

A cikk a Piac & Profit magazin augusztus-szeptemberi számában jelent meg. 

A következő lapszám november 18-án jelenik meg. Keresse az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>

„Akkor többé már nem is kell bejönni, ugye?” – vágta oda március végén sok ezer irodista a főnökének, persze virtuális csatornákon, de valójában nem sokan gondolták ezt komolyan. Pár hét elteltével aztán kiderült, hogy igenis kell az interakció, az irodában lenni mégiscsak hatékonyabb és kellemesebb is. A főnökök meg is adták a választ: bevezették a rotációs bejárást: a felmérések szerint ma Budapesten és a jelentősebb irodai felhozatalt nyújtó vidéki városainkban a munkatársak 30 százaléka mindig távolról dolgozik.

Fotó: Drew Beamer/Unsplash

Kevesebben nagyobb helyen

A home office tehát nem mindenható, és még azt sem látni, hogy a cégvezetők visszaadnának jelentősebb területeket az irodaházak üzemeltetőinek. Sőt. Az egészségügyi előírások miatt eleve nagyobb lett a helyigény, s ez egyelőre kiegyenlíti a távmunka miatti területszűkülést.

Könnyen mondhatnánk, hogy a piac majd nem csupán a belső tér teljes átszervezésével, hanem a fejlesztések visszafogásával is reagál a fejleményekre. Ha ez az állapot sokáig tartana (apró jelek már vannak), hiba lenne, hiszen a gazdaság és a vállalkozások fejlettségének egyik mércéje a rendelkezésre álló korszerű irodaterület mennyisége.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo