Igazgatóknak súgnak a fogyasztók

A jól informált, kritikus, de együttműködő ügyfél a menedzserek új partnere lesz. Az új típusú információra nyitottak, az internet a terepük.

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az IBM kutatása szerint gyökeres változások várhatók a vállalatmenedzsmentben. A jövő cége formabontó, képes a változásra, felelősségteljesen dönt és fogyasztói bevonásával fejleszt újabb termékeket és szolgáltatásokat. Az IBM 40 országban 32 különböző iparág összesen 1.130 első számú vállalatvezetőjét kérdezte meg közösen az Economist Intelligence Unit-tal, hogy feltérképezze azokat a folyamatokat, amelyek a vállalatok működését befolyásolják.

A felmérés szerint a vezérigazgatók 83 százaléka mélyreható, sok esetben megjósolhatatlan fordulatokra számít a közeljövőben, ezért mindinkább egy jól alkalmazkodó szervezet kialakítására törekszik. A válaszokból kiderült az is, hogy a jövő vállalata a piaci környezet változásainak megfelelő értékelésével és kezelésével nem követi, hanem létrehozza a trendeket, amelyeknek az élére áll. (A fejlődő gazdaságok vállalatai szerint a következő egy évben az energia- és vízellátás biztonsága jelenti a legnagyobb globális kockázatot.)

Újabb változás, hogy míg két évvel ezelőtt a vezérigazgatók elsősorban a piaci átrendeződéssel, versenytársak akcióival és a vásárlói szokások változásaival foglalkoztak, addig ma az egyik legfontosabb tevékenységüknek a megfelelő tudásbázis kiépítését tartják. A vezetők fele új árazási modellen is gondolkodik. Ennek már nem a költség a meghatározó eleme, hanem sokkal inkább az, hogy az adott termék, vagy szolgáltatás milyen értéket jelent a vevő számára.

A jól informált, kritikus, ugyanakkor együttműködő ügyfél a menedzserek új partnerévé válik. Két új, meghatározó fogyasztói típust, az "információs mindenevőt" és a szociálisan érzékenyt kell majd kiszolgálni. Az "információs mindenevők" minden új típusú információra nyitottak, és gyakran az interneten osztják meg tapasztalataikat. Befolyásolni képesek a piacot, továbbá nagyfokú rugalmasságot követelnek attól a szolgáltatótól, amelyiknek fizetnek.

A kutatás szerint a másik típusú, szociálisan érzékeny fogyasztó felelősségvállalásra irányuló elvárásai folyamatosan nőnek. Tudatosan olyan cégtől vásárol, amely gondot fordít rá, hogy ne csak profitot termeljen, hanem a társadalom hasznos tagja legyen. Mindebből következően a vállalatvezetők azt tervezik, hogy átlagosan 25 százalékkal növelik a társadalmi felelősségvállalásra fordított összegeket a következő három év alatt.

A tanulmány szerint a vállalatvezetők ezen túlmenően intenzívebb és szélesebb körű globális, illetve határokon átívelő együttműködést kívánnak megvalósítani szervezeteiken belül. A vezérigazgatók 75 százaléka új piacokra akar belépni, s 66 százalékuk tervez akvizíciókat, illetve összeolvadást. Az integráción belül nő a feltörekvő piacok szerepe is. Az új befektetések negyedét tervezik ezekre a területekre, s várhatóan 18 százalékkal nő az ilyen piacokra irányuló tőkeexport 3 év alatt - áll a tanulmányban.

Véleményvezér

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.
Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt

Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt 

A lopás mértéke akkora, hogy abból számos közszolgáltatást rendbe lehetne hozni.
Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát

Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát 

A nagyvárosok túlszabályozottsága gátolja a fejlődést.
Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka

Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka 

Az atomlobbi nem örül a lehetőségnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo