A BPO a következőképpen lehet lefolytatható:
az Onshore a vállalat saját országában történik, a Nearshore, azokban az országokban, amelyek földrajzilag közel vannak a cég eredetéhez vagy vásárlói bázisához, az Offshore, az előnyei miatt választott országban (mint amilyen az olcsó munkaerő vagy a képzett munkaerő) mint sem közelsége a cég földrajzi elhelyezkedéséhez vagy vásárlói bázisához
Az offshore és outsource tevékenység drámai mértékben növekedett az elmúlt években, hiszen a vállalatok a működési költségeik csökkentésének módjait keresték, lépést tartva vagy megelőzve a konkurenciát, illetve olyan területre települtek át, ahol alacsonyabbak a költségek, vagy még magasabban képzett a munkaerőpiac. A tevékenységek növekedése oda vezetett, hogy a legbiztosabb piacok elkezdték érezni saját sikerük nyomását, míg a felzárkózó piacok változó sikerrel és potenciállal, de egyre nagyobb részesedésért küzdenek. Arról sem érdemes megfeledkezni, hogy még országokon belül is számos potenciálisan "használható" város található, mind különböző összetételű munkaerő-költségekkel, képzettséggel stb.
A CB Richard Ellis összehasonlító tanulmánya 45 globális offshore piacot vett górcső alá. A jelentés országról-országra kiterjedő kitekintést nyújt, értékelve azon kulcstényezőket, amelyeket az outsource/offshore célpont meghatározásánál figyelembe kell venni. Minden ország esetében összefoglaltuk erőségeiket és gyengeségeiket, illetve a BPO által érintett városokat. A jelentés kifejezetten hasznos azon cégek számára, amelyek outsource partnert keresnek, vagy házon belül akarják megoldani offshore tevékenységeiket. A jelentést a CBRE évente felülvizsgálja.
Ázsiai és csendes-óceáni régió
Ázsia tarja a domináns piaci részesedését a BPO offshoring piacon, leginkább nagy populációja, az angol nyelv ismerete, és alacsony fizetési szintje miatt célpont. India jelenleg vezet az üzemeltetések számát és nagyságát illetően. A Fülöp-szigetek szintén nagyszámú BPO projektet tudhat magáénak az elmúlt időszakban, amelyek nagyrészt az észrevehetően erős amerikai és nyugat-európai kulturális viszonynak köszönhető. Kína jelenleg nem tekinthető fő BPO-piacnak az angol nyelvismeret hiánya miatt, habár óriási népességgel bír, gazdasága erősen növekszik és kiterjedt oktatási programjainak célja az angol nyelvismeret fejlesztése; éppen ezért középtávon Kína fontos piac az offshoring szempontjából. Szingapúr a BPO piacon magas átlagos költségszintje ellenére fontos pozícióval rendelkezik, ami képzett munkaerejének, kiváló infrastruktúrájának és kormányzati támogatásának köszönhető. Ausztrália és Új-Zéland is jelentősen részesedik a BPO-piacból viszonylag magas költségszintjeik ellenére. Az angol nyelvtudás, a nyugati kultúra hasonlósága és a már létező (belföldi és nemzetközi) BPO piac. Ausztrália különösen fontos szereplő sokszínű nyelvtudása - az országban élő nagyszámú (európai és ázsiai) bevándorlók miatt. Vietnám és Thaiföld jelenleg korlátozott jelenléttel bír a BPO piacon. Ezen országok sikere azon múlik, hogy miként fejlődik a munkaerő szakképzettsége, pontosabban az angol nyelv ismerete.
Az európai, közel-keleti és afrikai régió
Az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) a BPO aktivitás szempontjából komplex, az elérhető európai nyelvek eltérősége és sokszínűsége miatt. Az érdeklődés ebben a térségben azért elsősorban több európai nyelv - egy helyen feltétellel van jelen (gyakran kombinálva olyan szakértelemmel, mint a pénzügyi), illetve a kontinens Nyugat-Európához és az USA-hoz fűződő kulturális közelsége miatt. Az Egyesült Királyság alacsonyabb költségszintű városai az olyan vállalatok érdeklődésének központjában maradtak, amelyek speciális feltételeket támasztanak, minimalizálják kockázataikat. Azok a belföldi vállalatok is fontosnak tartják e piacot, amelyek nem akarják kockáztatni fogyasztóik (negatív) reakcióit. Írország továbbra is népszerű célpont, miután az ország az egyetlen angolul beszélő, eurót használó pénzügyi környezet, habár az érdeklődés a költségkímélő BPO-folyamatok helyett a magas hozzáadott-értékű munkák felé mozdul.
Közép-Kelet-Európa egyre jelentősebb offshore piac, és erős versenyzőjévé válik az üzleti folyamatok kihelyezésének is - köszönhetően a képzett, több nyelvet beszélő munkaerejének, az európai/amerikai kultúra ismeretének és a közepes-alacsony költségszintjének. A Cseh Köztársaság és Lengyelország az elsők között van a jelenlegi aktivitás mennyiségének és a fővárosokon kívüli városok sikereit illetően. Magyarország és Szlovákia is jelentős mennyiségű aktivitást vonzott - bár egyelőre csak a fővárosok esetében. #page#
Az érdeklődés iránya kelet, a vállalatok Románia és Bulgária felé tekintenek, ezek az országok jól haladnak a nemzetközi versenyben - és ez várható Szlovákia és Horvátország esetében is, bár kisebb mértékben. A balti államok nagy érdeklődésre tarthatnak számot azon társaságoktól, amelyek az észak-európai régió számára szolgáltatnak, az alacsony munkaerő-piaci költségeiknek, közelségüknek és nyelvtudásuknak köszönhetően. Dél-Afrika továbbra is érdeklődésre tarthat számon angol anyanyelvűsége és erős hazai BPO-iparágai miatt, habár néhány politikai és infrastrukturális probléma még fennáll. Marokkó és Tunézia várhatóan további közeli munkához (nearshore) jut, a francia piacokat kiszolgálva. A több afrikai ország most arra törekszik, hogy BPO helyszínné váljon.
Amerikai régió
Az amerikai régió iránti érdeklődés leginkább az angol és a spanyol nyelvtudás miatt erős, hiszen az angol és a spanyol nyelv ismerete nagyban meghatározza a nearshore és offshore műveleteket, kiszolgálva az észak-amerikai piacokat. Hagyományosan az olyan közeli helyek szolgálják ki az Egyesült Államokat, mint Kanada és Mexikó. Brazília és Argentína szintén kedvelt közeli helyszín. Versenyben van az alacsony bérű piacokkal felzárkózó Közép-, és Dél-Amerika, illetve a Karibi-térség.
Offshore összegzés
Az alacsony munkaerő-költség továbbra is fontos szempont lesz a helyszínek kiválasztásakor, főleg a nagy munkaigényű alacsony képzettséget igénylő feladatoknál, mint például az angol nyelvű call-centerek Indiában vagy a Fülöp-szigeteken és néhány információ-technológiai folyamat Kínában.
Ezen piacokon már látható az a folyamat, hogy a BPO a "másodlagos" városokba vándorol: a nagyszámú népesség miatt ezen központok kivételesen erős versenytársakká válnak a jövőben.
A nyelvtudás, képzettség és a kulturális affinitás arra sarkallja a nyugat-európai piacon szolgáltató vállalatokat, hogy call-centereiket, pénzügyi és könyvelési központjaikat Kelet-Közép-Európába helyezzék. Habár a költségmegtakarítás arányaiban nem olyan jelentős, a versenyképes költségszinten található képzett munkaerő továbbra is olyan üzleti környezetet jelent, amely miatt megéri áthelyezni bizonyos funkciókat.
A nyelvtudás és a képzettség szintje az amerikai vállalatokat arra készteti, hogy call-centereiket Latin-Amerikába és a karibi térségbe helyezzék, hogy az Egyesült Államokban élő angol és spanyol ajkú ügyfeleiket kiszolgálhassák. A költségmegtakarítás arányaiban ugyan nem olyan jelentős, ám a költségszint csekély mértékű különbségének és a munkaerő megtartásának lehetőséget meggyőző lehet.
A kihelyezett funkciók száma az elkövetkező időszakban tovább növekszik, miután a vállalatok felismerik a költségmegtakarítás lehetőségét abban, hogy bizonyos funkciókat alacsonyabb munkaerő-költségű piacokra helyezik át. A politikai nyomás ellenére a társaságok továbbra is optimális globális kihelyezési stratégiát követnek, hogy csökkentsék költség/bevétel arányaikat. Miután a legtöbb szervezet számára a munka továbbra is a legnagyobb tétel marad a költségek között, a funkciók legmegfelelőbb munkaerőpiacra való áthelyezése elsőszámú szempont marad az elkövetkező években.