Hogyan lehet több vendégünk?

A Deloitte "Vision 2010" címmel megjelent tanulmánya a szállodaipar jövőjét meghatározó megatrendek (márkanév, feltörekvő piacok, humán erőforrás, technológia) stratégiai vonatkozásait veszi górcső alá.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A turizmus, vendéglátás és szabadidő-ipar eddig sosem látott ütemben növekszik, elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően. A bázist az egyre nagyobb, szabadon felhasználható jövedelemmel rendelkező és egyre növekvő középosztály jelenti. Ugyanakkor szó sincs arról, hogy ez lenne a drámai növekedés egyetlen oka és egyetlen lehetősége. Az iparágnak fel kell ráznia magát, mert számos olyan alternatíva előtt áll, amely a tulajdonosok számára jelentős értéknövekedést képes produkálni. A lehetőségeket pedig most kell megragadni.

A Deloitte átfogó tanulmányának célja, hogy bemutassa a turisztikai ipar globális jövőképét 2010-ig és megvizsgálja a turisztikai ágazatban realizálható értéknövekedés jövőbeni lehetőségeit. A "Vision 2010" tanulmány a Deloitte által elvégzett kutatáson és elemzésen alapul, de a jelentés elkészítésében a New York-i Egyetem szakértői, valamint az ágazat egyes vezetői is közreműködtek, többek között az Intercontinental és a Marriott szállodalánc vezérigazgatója is. A Deloitte "Vállalati Értéktérképének" segítségével sikerült azonosítani a változások legfontosabb mozgatórugóit, nevezetesen a márkanév, a feltörekvő piacok, a humán erőforrások és a technológia jelentőségét.

A közeljövőben ezek a változások nagymértékben befolyásolják majd az utazókat, ezért jelentőségüket nem szabad figyelmen kívül hagyni vagy alábecsülni. A 2010-ig elérendő siker érdekében a "Vision 2010" tanulmány bemutatja a legjobb eredményekhez vezető irányokat és a rendelkezésre álló lehetőségeket. A Deloitte előrejelzései között szerepel például annak vizsgálata, hogyan érdemes fejleszteni a hűségprogramokat; a jelentés kitér továbbá a munkavállalók felvétele és továbbképzése során felmerülő kulturális érzékenység kérdésére is.

Egymilliárdnyian

2010-re a turisták száma évente hozzávetőleg eléri az egy milliárdot, ami számos új, dinamikus lehetőséget nyit a turisztikai iparban tevékenykedő vállalkozások előtt. A várakozások 2010-re 791 millió külföldi és 216 millió hosszú távú utazóval számolnak. A számítások abból indulnak ki, hogy a kínai és indiai gazdaság tovább bővül, és az adózott jövedelmét előszeretettel utazásra fordító, szélesedő középosztály élni fog a fapados légitársaságok nyújtotta lehetőségekkel. Ugyanakkor a fejlett piacokon, például az Egyesült Államokban is bőven maradt még növekedési potenciál.#page#

Bár a globalizáció a nemzetközi turizmust is elérte, az ágazat nem engedheti meg magának, hogy elveszítse gyökereit. Nagyobb érzékenységre van szüksége; a kulturális tudatosság elengedhetetlen lesz a marketing, a szállodafejlesztés, valamint a munkavállalók toborzása és képzése területén.

Az ügyfelek utazással kapcsolatos elvárásai - amelyeket hagyományosan az életkor, a háttér, a kultúra és a pénzügyi lehetőségek határoznak meg - egyre összetettebbé válnak. Ezzel egyidőben ugyanakkor a feltörekvő piacok hatására megváltozik az utazóközönség demográfiai összetétele. Örökre elfelejthetjük az "egy méret mindenkinek" szlogennel operáló marketing kampányokat. Egyes társadalmi csoportok illetve generációk megcélzása helyett a turisztikai ajánlatoknak igazodniuk kell az adott célcsoport életmódjához. Értéket kell közvetíteniük, és kapcsolódniuk kell különböző hűségprogramokhoz, csak így tudják felkelteni valamennyi utazni kívánó csoport érdeklődését. Az ügyfelek jobban kedvelik például a név szerinti megszólítást, mint ha a korunk alapján különböztetik meg őket.

Több nő, többen egyedül

A demográfiai változások is fontos tényezőt jelentenek: egyre több nő utazik, egyre többen utaznak egyedül, illetve a turizmus térnyerése a feltörekvő piacokon (pl. India, Kína és az Öböl-államok) azt jelenti, hogy egyre több olyan utazó jelenik meg a piacon, aki először utazik. Az emberek mára többet várnak el egy szállodától, mint eltölteni egy nyugodt éjszakát. Választékot akarnak, és azt, hogy lenyűgözzék őket. Új elem még, hogy meg akarják ismerni a helyi szokásokat és kultúrát. A változások mozgatórugóit tehát ezekhez a vágyakhoz és elvárásokhoz kell igazítani.

A jelentés feltárja azt is, hogy a turisztikai ágazat jövőjének megismeréséhez a légi utazás mélyreható vizsgálata nagyon fontos: "Jelenleg évente több mint 1,6 milliárd utazó használja a világ légitársaságait üzleti és magánjellegű utazásaihoz." A jelentés szerint 2010-re ez az adat 2,3 milliárdra emelkedik. Az emberek többsége általában egy légitársaságon keresztül jut el a szálloda "check-in" pultjához, így az utazási megfontolások létfontosságúak az értéknövekedés szempontjából. A Deloitte felismerte, hogy a légitársaságok és hotelek elválaszthatatlanok egymástól, és megvizsgálta kapcsolatuk jövőbeli lehetőségeit. A vizsgálat kiterjed a politikai, terrorizmussal és természeti katasztrófákkal kapcsolatos elemzésre, valamint a biometrikai és más új technológiai befektetések szükségességére.

A teljes tanulmányt angol nyelven itt olvashatja: www.deloitte.hu

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo