Hogyan lehet több vendégünk?

A Deloitte "Vision 2010" címmel megjelent tanulmánya a szállodaipar jövőjét meghatározó megatrendek (márkanév, feltörekvő piacok, humán erőforrás, technológia) stratégiai vonatkozásait veszi górcső alá.

A turizmus, vendéglátás és szabadidő-ipar eddig sosem látott ütemben növekszik, elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhetően. A bázist az egyre nagyobb, szabadon felhasználható jövedelemmel rendelkező és egyre növekvő középosztály jelenti. Ugyanakkor szó sincs arról, hogy ez lenne a drámai növekedés egyetlen oka és egyetlen lehetősége. Az iparágnak fel kell ráznia magát, mert számos olyan alternatíva előtt áll, amely a tulajdonosok számára jelentős értéknövekedést képes produkálni. A lehetőségeket pedig most kell megragadni.

A Deloitte átfogó tanulmányának célja, hogy bemutassa a turisztikai ipar globális jövőképét 2010-ig és megvizsgálja a turisztikai ágazatban realizálható értéknövekedés jövőbeni lehetőségeit. A "Vision 2010" tanulmány a Deloitte által elvégzett kutatáson és elemzésen alapul, de a jelentés elkészítésében a New York-i Egyetem szakértői, valamint az ágazat egyes vezetői is közreműködtek, többek között az Intercontinental és a Marriott szállodalánc vezérigazgatója is. A Deloitte "Vállalati Értéktérképének" segítségével sikerült azonosítani a változások legfontosabb mozgatórugóit, nevezetesen a márkanév, a feltörekvő piacok, a humán erőforrások és a technológia jelentőségét.

A közeljövőben ezek a változások nagymértékben befolyásolják majd az utazókat, ezért jelentőségüket nem szabad figyelmen kívül hagyni vagy alábecsülni. A 2010-ig elérendő siker érdekében a "Vision 2010" tanulmány bemutatja a legjobb eredményekhez vezető irányokat és a rendelkezésre álló lehetőségeket. A Deloitte előrejelzései között szerepel például annak vizsgálata, hogyan érdemes fejleszteni a hűségprogramokat; a jelentés kitér továbbá a munkavállalók felvétele és továbbképzése során felmerülő kulturális érzékenység kérdésére is.

Egymilliárdnyian

2010-re a turisták száma évente hozzávetőleg eléri az egy milliárdot, ami számos új, dinamikus lehetőséget nyit a turisztikai iparban tevékenykedő vállalkozások előtt. A várakozások 2010-re 791 millió külföldi és 216 millió hosszú távú utazóval számolnak. A számítások abból indulnak ki, hogy a kínai és indiai gazdaság tovább bővül, és az adózott jövedelmét előszeretettel utazásra fordító, szélesedő középosztály élni fog a fapados légitársaságok nyújtotta lehetőségekkel. Ugyanakkor a fejlett piacokon, például az Egyesült Államokban is bőven maradt még növekedési potenciál.#page#

Bár a globalizáció a nemzetközi turizmust is elérte, az ágazat nem engedheti meg magának, hogy elveszítse gyökereit. Nagyobb érzékenységre van szüksége; a kulturális tudatosság elengedhetetlen lesz a marketing, a szállodafejlesztés, valamint a munkavállalók toborzása és képzése területén.

Az ügyfelek utazással kapcsolatos elvárásai - amelyeket hagyományosan az életkor, a háttér, a kultúra és a pénzügyi lehetőségek határoznak meg - egyre összetettebbé válnak. Ezzel egyidőben ugyanakkor a feltörekvő piacok hatására megváltozik az utazóközönség demográfiai összetétele. Örökre elfelejthetjük az "egy méret mindenkinek" szlogennel operáló marketing kampányokat. Egyes társadalmi csoportok illetve generációk megcélzása helyett a turisztikai ajánlatoknak igazodniuk kell az adott célcsoport életmódjához. Értéket kell közvetíteniük, és kapcsolódniuk kell különböző hűségprogramokhoz, csak így tudják felkelteni valamennyi utazni kívánó csoport érdeklődését. Az ügyfelek jobban kedvelik például a név szerinti megszólítást, mint ha a korunk alapján különböztetik meg őket.

Több nő, többen egyedül

A demográfiai változások is fontos tényezőt jelentenek: egyre több nő utazik, egyre többen utaznak egyedül, illetve a turizmus térnyerése a feltörekvő piacokon (pl. India, Kína és az Öböl-államok) azt jelenti, hogy egyre több olyan utazó jelenik meg a piacon, aki először utazik. Az emberek mára többet várnak el egy szállodától, mint eltölteni egy nyugodt éjszakát. Választékot akarnak, és azt, hogy lenyűgözzék őket. Új elem még, hogy meg akarják ismerni a helyi szokásokat és kultúrát. A változások mozgatórugóit tehát ezekhez a vágyakhoz és elvárásokhoz kell igazítani.

A jelentés feltárja azt is, hogy a turisztikai ágazat jövőjének megismeréséhez a légi utazás mélyreható vizsgálata nagyon fontos: "Jelenleg évente több mint 1,6 milliárd utazó használja a világ légitársaságait üzleti és magánjellegű utazásaihoz." A jelentés szerint 2010-re ez az adat 2,3 milliárdra emelkedik. Az emberek többsége általában egy légitársaságon keresztül jut el a szálloda "check-in" pultjához, így az utazási megfontolások létfontosságúak az értéknövekedés szempontjából. A Deloitte felismerte, hogy a légitársaságok és hotelek elválaszthatatlanok egymástól, és megvizsgálta kapcsolatuk jövőbeli lehetőségeit. A vizsgálat kiterjed a politikai, terrorizmussal és természeti katasztrófákkal kapcsolatos elemzésre, valamint a biometrikai és más új technológiai befektetések szükségességére.

A teljes tanulmányt angol nyelven itt olvashatja: www.deloitte.hu

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo