A pályázatról szóló közlemény szerint pályázni idén is az elmúlt mintegy másfél év hatékony kampányaival lehet. A szervezők a pályaműveket június 23-ig várják, hogy aztán a mintegy 80 fős szakmai zsűri megítélhesse mely kampányok bizonyultak a leghatékonyabbaknak.
A pályaműveket 10 kategóriába lehet nevezni, a szóban forgó termék vagy szolgáltatás jellegétől függően. Az adott pályaművet beküldheti a médiaügynökség, vagy a kreatív ügynökség vagy maga az ügyfél is.
A sikeres EFFIE pályázat ismérveiről a szervezők workshopot tartanak májusban, ahová várják az érdeklődőket, régi és új pályázókat.
A "marketing Oscar"-t, azaz a kategóriánkénti Arany-, Ezüst- illetve Bronz EFFIE-t a nagyszabású októberi díjkiosztó gálaesten vehetik majd át az idei legjobbak. Tavaly a verseny fődíját, a platina díjat az Insomnia Reklámügynökség nyerte el a Balatoni nyár című kampányával, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készített.