Hogyan érzik magukat a fiatalok a hazai munkahelyeken?

A magyar fiatalok kissé pozitívabban ítélték meg munkájukat és munkahelyi előrelépési lehetőségeiket 2024 második negyedévében, mint korábban, de ilyenre az elmúlt 12 évben akadt máskor is példa – derül ki a friss K&H ifjúsági index felmérésből, amit a 19–29 évesek körében végeztek. Eközben mintha be lenne betonozva a megbecsültségük a munkahelyükön.

A hosszú távú tendencia úgy fest, hogy 2012 és 2017 között lassan, fokozatosan emelkedett az optimisták aránya, majd ezt követően két éven át általában 30 százalék felett alakult. Ezután a koronavírus-járvány visszaesést hozott, majd 2022-től ismét visszatért az általában 30 százalék feletti érték, akik bizakodóak a könnyű munkahely váltás tekintetében.

A K&H ifjúsági index felmérés résztvevői kicsit pozitívabban látták a munkájukat az idei második negyedévben, mint az azt megelőző időszakban. A válaszadók 58 százaléka inkább szereti vagy szereti a munkáját és érdekli, amit csinál, bár a 19–25 évesek körében még 66 százalék, a 26–29 éveseknél már csak 48 százalék ez az arány. Hosszabb távon 45 és 50 százalék között alakult azok aránya a fiatalok körében, akik szeretik a munkájukat.

Az idei év áprilisa és júniusa közé eső időszakban az átlagosnál jobbnak látták munkahelyi fejlődési és előrelépési lehetőségeiket is a magyar fiatalok. Közel 36 százalékuk egyértelműen vagy inkább pozitívan nyilatkozott erről. Ugyanekkora volt azok aránya, akik bizonytalanok e tekintetben. A munkahelyükön maguk előtt lehetőségeket látók aránya 2012 és 2016 között a 17 és 27 százalékos sávban ingadozott, majd 2017 elején hirtelen 36 százalékra ugrott, ezután bő öt éven át nagy változásokkal a 20 százalékos tartomány aljáig hullámzott. Ezt követően, 2022 közepétől csak időnként és csak kicsit került 30 százalék alá.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo