Hirtelen rengetegen elkezdtek állást keresni Magyarországon

Intenzív évet zárt tavaly az álláshirdetési és - keresési piac. A jelentkezők száma közel tizedével emelkedett az előző évhez képest, míg a cégek automatizálási szándéka magasabb fordulatszámra kapcsolt. Az év jellemző tendenciáinak markáns eleme, hogy a munkáltatók nyitottabbá váltak az atipikus foglalkoztatási formákra.

A hazai álláskeresési piacon tavaly a jelentkezések száma összességében 9 százalékkal növekedett a 2018. évihez képest, ám a jelentkezőkből közel annyi akadt, mint egy évvel korábban – derül ki a Profession.hu saját adatbázisából készített friss, az elmúlt évet összefoglaló statisztikájából. Mindez arra utal, hogy az elmúlt évben az emberek a korábbi évekhez képest intenzívebben kerestek munkát. Jelentkezésszámok alapján legnagyobb növekedést a szakmunka területén regisztrált Magyarország legnagyobb állásportálja, amelynek mértéke elérte a 22 százalékot. Kiemelkedő előrelépés volt a vendéglátás (20%), a mérnöki szakmák (14%), és az adminisztrációs pozíciók (13%) területén is.

Csúcsterület a vendéglátás

A vendéglátás a közzétett hirdetések esetében is kiemelkedő szektor volt, hiszen 17 százalékos bővülés jellemezte. Ezzel messze a legnagyobb fejlődést mutató ágazat volt. Ezen túlmenően a bankok és az oktatási helyekre intenzíven kerestek alkalmazottakat a munkáltatók: mindkét esetben 5-5 százalékkal bővül a feladatott álláshirdetések száma. A statisztikákból kiderül, hogy a bankszektorban az egy hirdetésre eső jelentkezők száma mérséklődött, így ha ez a tendencia folytatódik, idővel akár szakemberhiány is lehet a szektorban. Az építőipar és a szállítási munkák esetében az adatok szerint is kapacitásaik határára jutottak a vállalkozások. Mindkét területen csökkent a feladott hirdetések száma (-4, illetve -8%-kal), ellenben a jelentkezések érdemi emelkedést mutatnak (12, valamint 8%-kal).

Kép: Pixabay

A tavalyi év álláspiaci statisztikáit vizsgálva a társaságok erősödő automatizálási törekvéseinek jelei is fellelhetőek. A gyártás, termelés területén 11 százalékos hirdetésszám visszaesést, vagyis úgy tűnik cégek sora komoly lépéseket tett, hogy azokon a helyeken, ahol erre módja nyílik, a humán munkaerőt gépi megoldásokra cserélje.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo