Nem elsősorban az állami támogatás alapján döntöttek a befektetők, hiszen a versenyben lévő államok mind az unió által engedélyezett maximális támogatást ajánlották - közölte Burány Sándor, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára. Szerinte az infrastruktúrának és az ITD Hungary szerepének köszönhető, hogy Magyarországot választotta a német cég, ami alátámasztja azt is, hogy a magyar gazdaság nincs válságban.
A Daimler Benz szerdán jelentette be, hogy zöldmezős beruházás keretében Kecskeméten építené fel új Mercedes-gyárát, a mintegy 800 millió eurós beruházással 2.500 új munkahelyet hoznak létre. Az új generációs A és B osztályú járművek gyártását előreláthatólag 2012-ben kezdik el.
Kilián Csaba elmondta, hogy a tervek szerint a felsőfokú végzettségűek aránya 25-30 százalék. A munkaerőképzéssel kapcsolatos hosszú távú együttműködés részleteit a közel jövőben dolgozzák ki.
Eredetileg nem ide akartak jönni
Magyarországról három város pályázott: Kecskemét mellett versenyben volt Zalaegerszeg és Miskolc is. A tárgyalások során először Miskolc esett ki, majd Zalaegerszeg. A befektetési igazgató elmondta, hogy a magyar tárgyalócsoportnak mintegy 3 hónapos hátrányt kellett ledolgoznia a versenytársakkal szemben, mivel a potenciális helyszínek eredeti listáján Magyarország nem is szerepelt.
Rétfalvi György, az ügynökség vezérigazgatója elmondta, hogy a tárgyalások során készített kalkulációban hároméves megtérüléssel számolnak. Ez általában meg is valósul - mondta újságírói kérdésre válaszolva. A döntés során szempont volt az is, hogy a potenciális helyszín közelében legyen vasúti iparvágány csatlakozás.
A vezérigazgató elmondta: az ügynökség közreműködésével a tavalyi befektetések értéke csaknem 2 milliárd euró volt. Az 55 befektetési projekttel 13 ezer közvetlen és 20 ezer közvetett munkahely jött létre. (A német sajtó hosszú idő óta nem foglalkozott olyan terjedelemben Magyarországgal, mint a Daimler beruházáshoz kapcsolódó csütörtöki beszámolókban.)