Az Effie-t először az Amerikai Marketing Szövetség (AMA) szervezte meg, és a marketing kommunikáció sikerének jelképe lett azóta világszerte. A reklám-marketing iparág legszélesebb spektrumát képviselő 30, illetve második fordulóban 22 tagú zsüri minden, a versenybe küldött kampányt mérlegre tett, nem egymáshoz, hanem saját kitűzött céljainak teljesítéséhez mérve, s szigorúan a szintén mérhető eremények alapján ítélte oda a díjat. Most összesen 55 kampányt kellett alaposan áttekinteniük a zsüritagoknak.
Az Effie díjat hazánkban az IAA (a Reklám Világszövetség) magyar tagozata és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége szervezi.
A Vodafone mobiltelefon társaság 2001-ben emlékezetes karácsonyi kampányt folytatott: három hét alatt három naponta futtatta készülékeinek promóciós akcióját. A Grey Worldwide Budapest a célcsoportnak igen hatékonyan és ügyesen csomagolva juttatta el a figyelemfelkeltő üzenetet: a mikulásnak öltözött Boros- Bochkor médiasztár páros „hozta az üzenetet” folytatásos szkeccs-sorozatukban. Ez az eredetileg tervezettnél jóval nagyobb eladást, rekordot eredményezett a Vodafonnál, amit a magyar Effie-zsüri bronz díjjal jutalmazott a Grey Worldwide Hungarynek.
A tisztaság bronz eredmény
A GlaxoSmithKline intim mosakodógélje, a Lactacyd Femina olyan kampányban szerepelt, melynek az intim higiénia piac hazai megteremtése, a fogyasztók nevelése, új szokások kialakítása is célja volt. Ahhoz, hogy széles vásárlói réteget érjen el, alkalmaztak televíziós és sajtó-hirdetést, a kipróbálást is ösztönözték, eseményeket szerveztek, eladáshelyi reklámokat raktak ki. A Grey Worldwide Hungary ügynökség szervezte Lactacyd Femina kampány bronz Effie-díjat kapott.
Arany a pihenés
Az „alvásszakértő” Cardo gyár matracait már a korábban futó kampány bevezette, de hosszú távon is „rögzíteni” kívánták, hogy a leendő fogyasztók az egészséges alváshoz kapcsolják a Cardo nevét. Ugyanakkor magas eladási eredményeit fenn szerette volna tartani a vállalat, mi több, vezető piaci szerepre tört. Mindezt kiemelkedő kreatív és rendkívül célzott média-stratégiával sikerült elérni, az 52 százalékos növekedést 2000-ben 30 százalékos követte, s a közös munka az ügynökségnek, a Grey Worldwide Hungarynek ( www.grey.hu) is arany Effie-díjat jelentett.
Három Effie a Grey-nek
Három Effie-díjat nyert az első magyarországi Effie-gálán a Grey Worldwide Hungary.
Az Effie (az angol hatékony, ~ság =efficient, efficiency szavakból) a reklámipar legnagyobb presztízsű elismerése: a kreativitást és a marketing célokat egyszerre jutalmazza.
Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében
A ketchup ártalmatlannak bizonyult.

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra
Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.

Atrocitás érte a prágai magyar nagykövetséget, miután Orbán Viktor az oroszok győzelméről beszélt
Orbán Viktor ellenszenves Európában.

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak
Bajban a kulturális és innovációs miniszter.