Feljelentésdömping
A vizsgálati dömpingre készülve némileg automatizálta az APEH a vagyonosodási ellenőrzéseket és az adóelkerülésen kapott gazdagokra kiszabott átlagos büntetés egy év alatt több mint duplájára emelkedett. A beígért tízezer vagyonvizsgálatra a haragos ex-feleségek is ráharaptak. Az állampolgári bejelentések száma a másfélszeresére szökött - derül ki a Népszabadságból.
Nincs vállalkozó szellem
Kényelmesség, önbizalom- és tőkehiány, nem gyakorlatorientált és így kevéssé hatékony oktatás, a gazdasági környezet kedvezőtlen alakulása. A gazdasági főiskolák vezetői döntően ezekkel a tényezőkkel magyarázzák azt, hogy a magyar fiatalok miért nem fognak szívesen vállalkozásba. Egy nemzetközi felmérés ugyanis azt bizonyítja, hogy óvatosak, bátortalanok a hazai diákok, többségüknek eszébe sem jut, hogy saját céget alapítson - állítja a Világgazdaság.
Nő a jövedéki adó
A cigaretta és az alkoholos termékek (kivéve a bor) adója egyaránt emelkedett szeptembertől, ez azonban az inflációban még nem mutatkozott meg, mivel még tartanak a korábban felhalmozott, alacsonyabb áron beszerzett készletek. A cigarettára kivetett adó 5,7, a jövedéki termék alkoholos italokra pedig - a bor kivételével - 7 százalékkal emelkedett. A cigaretta jövedéki adója jövő április 1-jétől és szeptember 1-jétől további 2,7-2,7 százalékkal nő - olvasható a Napi Gazdaságban.
83 millió dollár szűk két héten belül
November elsejéig kell megfizetnie a magyar államnak a FUF-perben megítélt kártérítést. Ha késik az átutalás, az ítélet értelmében évi hatszázalékos kamatos kamattal kell megfizetnie a tartozást a költségvetésnek. A 83 millió dolláros kártérítést azért kell megfizetni, mert az Orbán-kabinet 2001 decemberében visszaállamosította a Ferihegyi repülőteret és lehetetlenné tette a kanadaiak résztulajdonában álló Ferihegyi Utasterminál-fejlesztő Kft. (FUF) működését - derül ki a Magyar Hírlapból.
Oneworld-tag lehet a Malév
Geoff Dixont, a Quantas új vezérigazgatója váltja Fernando Conte-t, a Oneworld Alliance üzleti csoport élén. A Oneworld olyan vezető légitársaságokat tart számon tagjai között, mint a Qantas, a British Airways, az American Airlines vagy a Cathay Pacific. Jövő évtől a csoport bővíteni szeretné tagjainak számát a Japan Airlines-al, a Royal Jordaniannal és a Malévval - derül ki a Sydney Morning Heraldból.