A Deloitte nemrégiben megjelent "Nagy szellemek ha találkoznak" című kiadványa azzal a tanáccsal látja el a gépkocsi gyártókat és kereskedőket, hogy minden korábbinál szorosabban működjenek együtt a gépkocsi értékesítések számának növelése érdekében.
Miután 2005-ben világszerte 10 millió gépkocsit nem tudtak értékesíteni, a Deloitte szakértői úgy vélik, itt az idő, hogy a gyártók és kereskedők összefogjanak.
A Deloitte tanulmánya új szemszögből vizsgálja, hogyan tudná hosszú távon kedvezően befolyásolni az értékesítési adatokat, az eredeti alkatrészgyártók és a kereskedők közötti szorosabb együttműködés.
A tanulmány világszerte jellemző gépkocsi vásárlási szokásokra támaszkodik annak az öt alapelvnek a megfogalmazásakor, amelyek mentén a gépkocsi gyártók és kereskedők megismerhetik egymás céljait, és szorosabb, kölcsönösen előnyös kapcsolatokat alakíthatnak ki.
- 1. számú elv: Közös célok meghatározása - őszinte, gyümölcsöző együttműködés kialakítása, egymás erősségeinek és szakértelmének szem előtt tartásával.
- 2. számú elv: A márka megszemélyesítése - a márkának életre kell kelnie minden tranzakció során, minden nap, minden ügyfélkapcsolat alkalmával - a termékekben, a marketingben, és az értékesítési folyamatban.
- 3. számú elv: A vásárlói tapasztalatok javítása - jobb készletkezelés, vásárlás ösztönzés, illetve a pénzügyi folyamatok egyszerűsítése.
- 4. számú elv: A megfelelő programok megvalósítása - együttműködés. Kezdve az ügyféladatok megosztásával, a jól működő programok ismétlésével és a sikertelenek megszüntetésével.
- 5. számú elv: Mérés, mérés, mérés - a tényeken alapuló döntéshozatal feltétele a pontos adatok ismerete.
A tanulmányt letöltheti erről a linkről.