Tavaly 6,2 millió személygépkocsit és haszonjárművet gyártottak a térségben, 18,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben globálisan 5,5 százalékos volt a növekedés.
Az elemzés szerint a világ autógyártásának növekedéséhez a térség 25 százalékkal járult hozzá. A régióban jelen van a világ mind a tíz legfontosabb autóipari csoportja, ami jelzi a változást az ágazatban: a verseny miatt egyre több cég helyezi külföldre termelését, és ennek Közép-Kelet-Európa lehet az egyik fő haszonélvezője.
Tavaly az Európai Unió régi tagországiban 600 ezerrel kevesebb gépjárműt gyártottak, mint 2000-ben. Ezzel a teljes európai gyártásban való részesedésük 73 százalékra csökkent a nyolc évvel azelőtti 85 százalékról, miközben a közép-kelet-európai országok a világ személygépkocsi-gyártásának már 10 százalékát, haszonjármű-gyártásának 5 százalékát adják. (Nincs annyi föld Európában, amely elegendő lenne az EU által előírt 10 százalékos bioüzemanyag-kvóta betartásához - hívta fel a figyelmet nemrég az Európai Környezeti Ügynökség tudományos tanácsadó testülete.)