A felek megállapodtak abban, hogy a kormány két hét múlva tárja a bizottság elé a két témát érintő javaslatcsomagját - közölte Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára. Tájékoztatása szerint tárgyaltak az elektronikus útdíj bevezetéséről is, és a kormány ígéretet tett arra, hogy javaslatait szeptember elején adja át véleményezésre az érdekképviseleteknek.
A fuvarozók szeretnék elérni, hogy az elektronikus, teljesítményarányos útdíj bevezetése ne járjon a szektor versenyképességének romlásával, és a beszedett pénzeket az utak minőségének javítására, pihenőhelyek, illetve kiszolgáló létesítmények építésére fordítanák. Azt is szorgalmazzák, hogy a bevételek bizonyos hányadát jutassák vissza a fuvarozóknak eszközkorszerűsítésre, oktatásra és infrastruktúra fejlesztésre.
A megrendelői oldal számára kötelező 30 napos fizetési határidőt azért tartják fontosnak az érdekvédelmi képviseltek, mert a túl hosszú határidők gyakran okoznak likviditási nehézségeket a fuvarozó vállalkozóknak.
Az inkasszó intézményével kapcsolatban a fuvarozók álláspontja szerint fontos, hogy lehetőségük nyíljon a szállítási díj azonnali beszedésére, ezzel csökkentve a "lánctartozásokból" eredő díjbeszedési várakozási időket. (A kormány és a fuvarozói érdekképviseletek aláírták azt a megállapodást, amely a közlekedési szolgáltatók megromlott versenyhelyzetének javítását, illetve az ágazat működőképességének fenntarthatóságát célozza.)