Fuvarozók: jön a 30 napos fizetési határidő?

A fuvarozói érdekvédelmi képviseletek, valamint a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) és a Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (IRM) képviselői munkabizottságot alakítottak, hogy megvitassák a megrendelők számára kötelező 30 napos fizetési határidő és a kötelező szállítási inkasszó bevezetésének kérdését.

A felek megállapodtak abban, hogy a kormány két hét múlva tárja a bizottság elé a két témát érintő javaslatcsomagját - közölte Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára. Tájékoztatása szerint tárgyaltak az elektronikus útdíj bevezetéséről is, és a kormány ígéretet tett arra, hogy javaslatait szeptember elején adja át véleményezésre az érdekképviseleteknek.

A fuvarozók szeretnék elérni, hogy az elektronikus, teljesítményarányos útdíj bevezetése ne járjon a szektor versenyképességének romlásával, és a beszedett pénzeket az utak minőségének javítására, pihenőhelyek, illetve kiszolgáló létesítmények építésére fordítanák. Azt is szorgalmazzák, hogy a bevételek bizonyos hányadát jutassák vissza a fuvarozóknak eszközkorszerűsítésre, oktatásra és infrastruktúra fejlesztésre.

A megrendelői oldal számára kötelező 30 napos fizetési határidőt azért tartják fontosnak az érdekvédelmi képviseltek, mert a túl hosszú határidők gyakran okoznak likviditási nehézségeket a fuvarozó vállalkozóknak.

Az inkasszó intézményével kapcsolatban a fuvarozók álláspontja szerint fontos, hogy lehetőségük nyíljon a szállítási díj azonnali beszedésére, ezzel csökkentve a "lánctartozásokból" eredő díjbeszedési várakozási időket. (A kormány és a fuvarozói érdekképviseletek aláírták azt a megállapodást, amely a közlekedési szolgáltatók megromlott versenyhelyzetének javítását, illetve az ágazat működőképességének fenntarthatóságát célozza.)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo