Az ITD értékelése szerint így a magyar borászok szempontjából várakozáson felüli sikerrel zárult a borvilág egyik legfontosabb eseménye az idén hatodik alkalommal megtartott hollandiai borbemutató. A magyar borok először szerepelt önálló standon az amszterdami bormustrán az ITD Hungary Zrt. és a Magyar Bormarketing Kht. közös szervező munkájának eredményeként. A nemzetközi borvilág egyik legfontosabb eseményén kizárólag csúcsminőségű borokkal találkozhattak a holland, a belga és a luxemburgi kereskedők és az éttermek megbízottai. (Van magyar borászat, amelyik Angliában évek óta sok bort ad el...)
Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: az előválogatást követően a magyar standon 23 bormintát mutattak be az érdeklődőknek. Elsősorban hungarikumokat, például aszút, Egri Bikavért, furmintot, Irsai Olivért, emellett azonban voltak úgynevezett világfajták is mint a Chardonnay.
A Magyar Bormarketing Kht. az idén optimális esetben összesen mintegy 700 millió forintot fordíthat a magyar borok népszerűsítésére. (Korábban ennek az összegnek a duplájáról is volt szó.) A hollandiai borbemutató sikere várhatóan néhány hónapon belül konkrét üzletekben is megmutatkozik - tette hozzá Nemes Richárd. Horváth Csaba, A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára úgy véli: múlt évben 700-800 ezer hektoliter között lehetett a magyar borkivitel mennyisége. Ez várhatóan több lesz mint az előző évi, a 700 ezer hektolitert csak valamivel meghaladó mennyiség.
A magyar borágazat éves árbevétele 80-100 milliárd forint között ingadozik évjárattól függően. A bevétel 20-25 százalékát adja a kivitel.