Az Európai Unióban az új személygépkocsik forgalomba helyezése júniusban 7,3 százalékkal csökkent éves összevetésben, 1,01 millió darabra, ezzel megfordítva a májusban tapasztalt 1,6 százalékos növekedést.
Fotó: Depositphotos
A júniusi volt az első visszaesés április óta, és az unió négy legnagyobb piacán egyaránt csökkentek az értékesítések: Belgiumban 16,4 százalékkal, Németországban 13,8 százalékkal, Spanyolországban 45,2 százalékkal és Olaszországban 34,4 százalékkal.
Az akkumulátoros elektromos autók (BEV) szegmensében a nyilvántartásba vételek 7,8 százalékkal nőttek, amit főként a Spanyolországban tapasztalt 103,2 százalékos robbanásszerű növekedés hajtott. Szignifikáns növekedést regisztráltak még Németországban (8,6 százalék) és Hollandiában (6,4 százalék) is. Ezzel szemben csökkenés volt megfigyelhető Belgiumban (6,9 százalékos visszaesés) és Olaszországban (40,4 százalékos visszaesés).
Az egész 2025-ös első félévre nézve az EU-ban az összesített gépkocsi-nyilvántartásba vételek 1,9 százalékkal csökkentek éves bázison. Az új akkumulátoros elektromos autók értékesítése 12,5 százalékkal emelkedett, elérve a 869 271 darabot, és 15,6 százalékot szerzett meg az EU teljes piacából.
Az EU négy legnagyobb BEV piaca közül három – Németország 35,1 százalékos részesedéssel, Belgium 19,5 százalékos piaci részesedéssel és Hollandia 6,1 százalékos részesedéssel – az összes BEV nyilvántartásba vétel 60 százalékát adta. Franciaország ezzel ellentétben 6,4 százalékos csökkenést mutatott.