Fontos szempont jelent meg az ingatlanvásárlóknál

Ha az energiakrízis után nem is lett elsődleges szempont az ingatlanvásárlóknál az energiahatékonyság, a lakásvásárlók mindössze negyede az, aki egyáltalán nem foglalkozik ezzel a kérdéssel – derül ki az otpotthon.hu ingatlanhirdetési portál megbízásából készített kutatásból. A környezettudatos és a rezsiköltség iránt érzékenyebb vásárlóknak még mindig fontos hívószó egy hirdetésben az energiahatékonyság.

A nyári hőségben a légkondicionálókkal, télen a fűtéssel terhelt rezsiszámlák miatt lenne fontos, hogy az ingatlanvásárlók energiatakarékos, szigetelt, korszerű ingatlant találjanak. Az energiakrízis és az új rezsiszabályok megváltoztatásával érzékenyebbek lettek az emberek a fenntartási költségekre, noha az energiahatékonyság még mindig nem szerepel az elsődleges szempontok között ingatlanvásárláskor.

Fontos szempont lett az energiahatékonyság az ingatlanvásárlóknak
Fontos szempont lett az energiahatékonyság az ingatlanvásárlóknak
Fotó: Depositphotos

A vásárlási szempontok sorrendjében ugyanis toronymagasan vezet az ár, függetlenül attól, hogy milyen korú, nemű, magas vagy alacsony jövedelmi viszonnyal rendelkezőkről beszélünk derül ki az otpotthon.hu, az OTP Bank és a Pulzus közös, 1000 fős kutatásából. Ezt követi az ingatlan elhelyezkedése, típusa, alapterülete, állapota, és csak ezután gondolkodnak el a vásárlók azon, hogy az ingatlan szigetelt-e, a nyílászárók milyen állapotban vannak, és várhatóan mekkora lesz a rezsiköltség.

Az energiahatékonyság a vásárlók egyharmada számára nagyon fontos, és további harmada számára fontos, de nem elsődleges szempont a lakás vagy ház vásárlása során. A fennmaradó egyharmad nem tartja ezt releváns kérdésnek, 6 százalékuk azért nem, mert felújítással megoldható problémának látja. Tehát összesen 26 százalék azok aránya, akik az ingatlanvásárlás során egyáltalán nem foglalkoznak a kérdéssel mondja Lipták Zsuzsa, az otpotthon.hu ügyvezetője, hozzátéve, hogy némileg csökken az arány azoknál, akik egy éven belül terveznek lakást vagy házat vásárolni. Esetükben 19 százalékukat nem érdekli az energiahatékonyság.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo