Fogyasztói árak - 2003. január

2003. januárban az egyhavi átlagos áremelkedés 1,2% volt, 2002. januárhoz viszonyítva pedig 4,7%-kal növekedtek az árak. Az előző hónaphoz viszonyított áralakulást a szolgáltatások drágulása 0,50%-kal, az élelmiszereké 0,42%-kal, az egyéb cikkek, üzemanyagoké 0,24%-kal, a szeszes italoké, dohányáruké 0,15%-kal, a háztartási energiáé 0,02%-kal és a tartós fogyasztási cikkeké 0,01%-kal emelte, míg a ruházkodási cikkek körében bekövetkezett árcsökkenés 0,10%-kal mérsékelte azt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

1 hónap alatt – 2002. decemberhez viszonyítva – az idényáras élelmiszerek nélkül számítva, az élelmiszerek árai 0,4%-kal emelkedtek. Csökkent az ára a sertészsiradéknak (3,0%), a sertéshúsnak (1,7%), a párizsinak, kolbásznak (0,8%), a szalonnának (0,7%), a baromfihúsnak és a tojásnak (0,4%). Az átlagot meghaladó mértékben emelkedett viszont az ára az idényáras élelmiszereknek (14,4%), a margarinnak (3,0%), az óvodai, bölcsődei étkezésnek (2,8%) és az iskolai étkezésnek (2,2%).

2003. januárjában – hasonlóan az előző évek azonos hónapjának tendenciájához – a szezonvégi akciók következtében a ruházkodási termékek árai csökkentek. A háztartási energia és a tartós fogyasztási cikkek esetében az átlagosnál kisebb volt az áremelkedés. Az egyéb cikkek, üzemanyagok főcsoporton belül az újságok, folyóiratok 3,8%-kal, a járműüzemanyagok 3,3%-kal, a virág, dísznövény 2,4%-kal, míg a szeszes italok, dohányáruknál a sör átlagosan 3,2%-kal drágult. A szolgáltatások közül a kábeltelevízió-előfizetés díjtételei átlagosan 10,7%-kal, a helyi tömegközlekedésé 8,1%-kal, a távolsági utazásé 6,1%-kal, a szemétszállításé pedig 4,3%-kal nőttek.

Egy hónap alatt a fogyasztói árak, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, valamint a friss hazai és déligyümölcs) nélkül számítva 0,9%-kal emelkedtek.

12 hónap alatt, 2002. januárhoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,7%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentős szóródás figyelhető meg: az idényáras élelmiszerek 12, a cukrászáru, fagylalt 11, az éttermi étkezés 9, a munkahelyi és az iskolai étkezés, az alkoholmentes üdítőitalok, valamint a büféáruk 8%-kal drágultak. Csökkent viszont az elmúlt 12 hónap alatt a sertéshús (17%), a sertészsiradék (16%), a baromfihús (9%), a szalonna (6%), a szalámi, sonka (4%) és a párizsi, kolbász (3%) ára.

A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,3%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint 2002. januárban. A háztartási energia és a ruházkodási cikkek 12 hónap alatt az átlagosnál kisebb mértékben drágultak. A szolgáltatások átlag feletti áremelkedésén (5,5%) belül leginkább a sportrendezvények, múzeumi belépők (17), a postai szolgáltatások (14), a testápolási szolgáltatások (13), az oktatási szolgáltatások (12) és a szemétszállítás (10%-kal) drágultak. Az egyéb cikkek, üzemanyagok és a szeszes italok, dohányáruk árnövekedése szintén magasabb volt az átlagosnál. A dohányáruk 17, a járműüzemanyagok 14, az újságok, folyóiratok 12%-kal kerültek többe, mint 2002. januárjában.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo