A háztartások beszerzése élelmiszerből és háztartási vegyi áruból 17 százalékkal nőtt január-októberben, az előző év hasonló időszakához képest. Így 2002 első tíz hónapjában meghaladta az 1 500 milliárd forintot.
Ebből a modern bolttípusok közül a hipermarketre 18 százalék jutott, szupermarketre 14, diszkontra pedig 15 százalék. A kis boltok forgalmi részesedése 36 százalék. Ebbe a kategóriába a 400 négyzetméternél kisebb üzletek tartoznak. Pozíciójuk nemhogy gyengült volna az előző év hasonló időszakához képest, hanem egy százalékponttal javult is. Okát a piackutatók főleg abban látják, hogy a láncba tömörült kis boltok vállalatai és beszerzési társulásai a korábbiaknál hatékonyabban működnek.
Fő trendek az első tíz hónapból
A hipermarketek térnyerésének üteme lelassult, a kis boltok pozíciója pedig egyelőre szilárd. Ezeket a legérdekesebb trendek az élelmiszerkereskedelem első tíz hónapi adatai alapján, a GfK Piackutató Intézet közlése szerint.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét
A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.

Dagad a magyar kémbotrány, Magyar Péter szerint valóban érkeztek magyar kémek Brüsszelbe
Nemzetközi botrány felé közeledünk?