Fiatalok és középkorúak a fő halfogyasztók

A hal évek óta a lakosság többsége által kedvelt élelmiszerek közé tartozik. A felnőtt lakosság közel kétharmada szívesen eszik halat. Fogyasztásának gyakorisága azonban alig változik. Ahogyan 1980-as évtized utolsó évében egy magyar átlagosan két és fél hetenként evett halat, úgy az idén is. Többek közt ezt állapítják meg a GfK Piackutató Intézet tizenkét éve rendszeresen végzett felmérései a felnőtt népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése révén az étkezési szokásokról.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha azonban a lakosság egyes csoportjait nézzük, akkor már tapasztalhatók eltérések a hal kedveltségénél. Például a férfiak között többen szeretik a halat, mint a nők közt.
A 2001. évi felmérés adatai szerint folytatódik az a tendencia, hogy a magasabb iskolai végzettséggel együtt növekszik a halat kedvelők aránya is. Ez a trend érvényes a fogyasztás gyakoriságára is.
Jövedelem szerint minél magasabb nettó jövedelemmel rendelkeznek a megkérdezettek, annál nagyobb arányban kedvelik a halat, és annál gyakrabban is fogyasztják.
Településnagyság szempontjából a korábbi kiegyenlítettebb helyzetet felváltotta néhány különbség. A kis falvak lakóihoz képest a nagyobb vidéki városokban, s főleg Budapesten szívesebben is, gyakrabban is eszik a halat.
Érdekes, hogy a korábbi évekkel ellentétben, újabban az egészséges táplálkozásra törekvők körében a hal híveinek aránya nem magasabb, mint azoknál, akik azt szokták enni, amihez éppen kedvük van. Az egészséges táplálkozás szempontjából a különbségek eltűntek a fogyasztás gyakoriságánál is.
A hal étkezési szokásainál a főzni tudás nem játszik lényeges szerepet.
Az egyes fogyasztói típusok közül azonban kiemelkedik az úgynevezett haspókok rendkívül pozitív viszonyulása a halhoz. Halfogyasztásuk gyakorisága azonban már átlagos.
A halfogyasztás gyakorisága szempontból kiemelkednek az átlagból az ínyencek , akik majdnem hetenként esznek halat. Ráadásul a fogyasztói szokások szempontjából legigényesebb, újdonságokra legfogékonyabb „ínyenc’ csoport érzékelhetően erősödik. Részaránya ugyanis az összes fogyasztókon belül, a két évvel korábbi 5-ről 9 százalékra emelkedett. Tagjai változatosan étkeznek. Szembetűnik náluk a különleges húsok fogyasztása.
Szeretnek vendéglőbe járni, rokonszenves számukra a nemzetközi konyha. Felülreprezentáltak közöttük a férfiak, magasan képzettek, nagy jövedelműek, fiatalok és középkorúak. Értékrendjükben figyelemre méltó, hogy kedvelik a társaságot, nyitottak az újdonságokra, - és hedonisták. Mindez vásárlásaiknál az alacsonyabb árérzékenységben tükröződik, az impulzusokra való fogékonyságukban, és a kényelmes vásárlás iránti igényükben.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo