Fiatalok és középkorúak a fő halfogyasztók

A hal évek óta a lakosság többsége által kedvelt élelmiszerek közé tartozik. A felnőtt lakosság közel kétharmada szívesen eszik halat. Fogyasztásának gyakorisága azonban alig változik. Ahogyan 1980-as évtized utolsó évében egy magyar átlagosan két és fél hetenként evett halat, úgy az idén is. Többek közt ezt állapítják meg a GfK Piackutató Intézet tizenkét éve rendszeresen végzett felmérései a felnőtt népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése révén az étkezési szokásokról.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha azonban a lakosság egyes csoportjait nézzük, akkor már tapasztalhatók eltérések a hal kedveltségénél. Például a férfiak között többen szeretik a halat, mint a nők közt.
A 2001. évi felmérés adatai szerint folytatódik az a tendencia, hogy a magasabb iskolai végzettséggel együtt növekszik a halat kedvelők aránya is. Ez a trend érvényes a fogyasztás gyakoriságára is.
Jövedelem szerint minél magasabb nettó jövedelemmel rendelkeznek a megkérdezettek, annál nagyobb arányban kedvelik a halat, és annál gyakrabban is fogyasztják.
Településnagyság szempontjából a korábbi kiegyenlítettebb helyzetet felváltotta néhány különbség. A kis falvak lakóihoz képest a nagyobb vidéki városokban, s főleg Budapesten szívesebben is, gyakrabban is eszik a halat.
Érdekes, hogy a korábbi évekkel ellentétben, újabban az egészséges táplálkozásra törekvők körében a hal híveinek aránya nem magasabb, mint azoknál, akik azt szokták enni, amihez éppen kedvük van. Az egészséges táplálkozás szempontjából a különbségek eltűntek a fogyasztás gyakoriságánál is.
A hal étkezési szokásainál a főzni tudás nem játszik lényeges szerepet.
Az egyes fogyasztói típusok közül azonban kiemelkedik az úgynevezett haspókok rendkívül pozitív viszonyulása a halhoz. Halfogyasztásuk gyakorisága azonban már átlagos.
A halfogyasztás gyakorisága szempontból kiemelkednek az átlagból az ínyencek , akik majdnem hetenként esznek halat. Ráadásul a fogyasztói szokások szempontjából legigényesebb, újdonságokra legfogékonyabb „ínyenc’ csoport érzékelhetően erősödik. Részaránya ugyanis az összes fogyasztókon belül, a két évvel korábbi 5-ről 9 százalékra emelkedett. Tagjai változatosan étkeznek. Szembetűnik náluk a különleges húsok fogyasztása.
Szeretnek vendéglőbe járni, rokonszenves számukra a nemzetközi konyha. Felülreprezentáltak közöttük a férfiak, magasan képzettek, nagy jövedelműek, fiatalok és középkorúak. Értékrendjükben figyelemre méltó, hogy kedvelik a társaságot, nyitottak az újdonságokra, - és hedonisták. Mindez vásárlásaiknál az alacsonyabb árérzékenységben tükröződik, az impulzusokra való fogékonyságukban, és a kényelmes vásárlás iránti igényükben.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo