Fiatalok és középkorúak a fő halfogyasztók

A hal évek óta a lakosság többsége által kedvelt élelmiszerek közé tartozik. A felnőtt lakosság közel kétharmada szívesen eszik halat. Fogyasztásának gyakorisága azonban alig változik. Ahogyan 1980-as évtized utolsó évében egy magyar átlagosan két és fél hetenként evett halat, úgy az idén is. Többek közt ezt állapítják meg a GfK Piackutató Intézet tizenkét éve rendszeresen végzett felmérései a felnőtt népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése révén az étkezési szokásokról.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha azonban a lakosság egyes csoportjait nézzük, akkor már tapasztalhatók eltérések a hal kedveltségénél. Például a férfiak között többen szeretik a halat, mint a nők közt.
A 2001. évi felmérés adatai szerint folytatódik az a tendencia, hogy a magasabb iskolai végzettséggel együtt növekszik a halat kedvelők aránya is. Ez a trend érvényes a fogyasztás gyakoriságára is.
Jövedelem szerint minél magasabb nettó jövedelemmel rendelkeznek a megkérdezettek, annál nagyobb arányban kedvelik a halat, és annál gyakrabban is fogyasztják.
Településnagyság szempontjából a korábbi kiegyenlítettebb helyzetet felváltotta néhány különbség. A kis falvak lakóihoz képest a nagyobb vidéki városokban, s főleg Budapesten szívesebben is, gyakrabban is eszik a halat.
Érdekes, hogy a korábbi évekkel ellentétben, újabban az egészséges táplálkozásra törekvők körében a hal híveinek aránya nem magasabb, mint azoknál, akik azt szokták enni, amihez éppen kedvük van. Az egészséges táplálkozás szempontjából a különbségek eltűntek a fogyasztás gyakoriságánál is.
A hal étkezési szokásainál a főzni tudás nem játszik lényeges szerepet.
Az egyes fogyasztói típusok közül azonban kiemelkedik az úgynevezett haspókok rendkívül pozitív viszonyulása a halhoz. Halfogyasztásuk gyakorisága azonban már átlagos.
A halfogyasztás gyakorisága szempontból kiemelkednek az átlagból az ínyencek , akik majdnem hetenként esznek halat. Ráadásul a fogyasztói szokások szempontjából legigényesebb, újdonságokra legfogékonyabb „ínyenc’ csoport érzékelhetően erősödik. Részaránya ugyanis az összes fogyasztókon belül, a két évvel korábbi 5-ről 9 százalékra emelkedett. Tagjai változatosan étkeznek. Szembetűnik náluk a különleges húsok fogyasztása.
Szeretnek vendéglőbe járni, rokonszenves számukra a nemzetközi konyha. Felülreprezentáltak közöttük a férfiak, magasan képzettek, nagy jövedelműek, fiatalok és középkorúak. Értékrendjükben figyelemre méltó, hogy kedvelik a társaságot, nyitottak az újdonságokra, - és hedonisták. Mindez vásárlásaiknál az alacsonyabb árérzékenységben tükröződik, az impulzusokra való fogékonyságukban, és a kényelmes vásárlás iránti igényükben.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo