Felturbózzák a hoteleket a futóversenyek

A Budapest Sportiroda (BSI) által szeptember első és utolsó hétvégéjén szervezett két futóverseny 21 ezer vendégéjszakát generált - közölte Kocsis Árpád versenyigazgató közleményében.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A versenyek különböző távjaira 21 ezren neveztek. A hazai indulók 40 százaléka érkezett vidékről, azaz több mint 10 ezren utaztak a fővárosba a futás kedvéért.

Az aktív turizmus, ezen belül a futóturizmus erőteljesen növekszik a világban. A nagy világvárosokban szinte mindenhol rendeznek nemzetközi maratont és félmaratont. Ezek az események ma már a városmarketing részei, amelyek bevételt hoznak az államnak, a régiónak, a városnak és a turizmus szolgáltatóinak. Budapest előkelő helyen áll e versenyek között; a kelet-európai régióban, illetve az újonnan csatlakozott EU tagállamok között piacvezetőnek mondható.

A közlemény szerint a két eseményre 2007 szeptemberében 53 országból több, mint 2.700 külföldi amatőr futó nevezett. Egyénileg a célturisták 70 százaléka, utazási irodai szervezésben 30 százaléka érkezett a fővárosba. A világ futásra specializálódott utazási irodái közül 15 programozza Budapestet.

A futóknak csak 10 százaléka érkezik egyedül, a többiek átlagosan 2,1 kísérővel jönnek a városlátogatásra. Így szeptemberben több, mint 8 ezer célturistát vonzott a futás. A résztvevők ötöde tölt csak 1 éjszakát a fővárosban, de átlagosan 2,6 vendégéjszaka jellemző. Így közel 21 ezer vendégéjszakát jelentett a két esemény Budapest számára. A futók döntően 3 és 4 csillagos szállodákban szállnak meg.

A legnagyobb küldő országok 2007-ben Anglia, Franciaország, Németország, Finnország, Olaszország, Egyesül Államok. A költési szokásokat ismerve, utazásra, szállodára, étkezésre és egyéb szolgáltatásokra több mint 600 millió forintot költöttek a Magyarországra érkező futó célturisták. 2008-ban szeptember 7-én és október 5-én rendezik meg a versenyeket.

Mint arról korábban hírt adtunk, a szálláshelyek árbevétele négy százalékkal nőtt, addig ők hét százalékkal növelték az áraikat.

Az idei év első nyolc hónapjában 2,3 millió külföldi vendéget láttak el a hazai hotelek, ők összesen hétmillió vendégéjszakát töltöttek el Magyarországon - derül ki a KSH legújabb felméréséből. Ezek az adatok azt jelentik, hogy az elmúlt egy évben bár egy százalékkal több vendéget fogadtunk, ám ők két százalékkal kevesebbet töltöttek a szállodákban.

Növekedést csak a kempingekben (3%), a háromcsillagos szállodákban és a panziókban (egyaránt 1%) mutat a statisztika, az összes többi szállástípusban visszaesés volt megfigyelhető. A külföldi vendégek száma ennek megfelelően a kempingekben és üdülőházakban jelentősen (9, illetve 5%-kal), a turistaszállókban és szállodákban kismértékben (2, illetve 1%-kal) növekedett.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo