Felturbózza a luxuslakásbérlést az Airbnb

Az Airbnb azokat a turistákat szeretné magához édesgeti, akik úgy érzik, a rövidtávú lakásbérlés nem kínál olyan kényelmet és luxust, mint a hotelek. Több honlap is van, mely már évek óta közvetít luxuslakóhelyeket, így az Airbnb kicsit későn kapott észbe.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Airbnb hamarosan beizzítja a "Select" névre hallgató brandet a honlapján belül, mely az idősebb és vagyonosabb kuncsaftokat célozza meg, akik inkább hotelekben szállnak meg. Az Airbnb az elmúlt években új lehetőségeket keres a növekedésre, ezért kezdett például az élménycentrikus turizmusra fókuszálni, kulturális programokat, idegenvezetéseket is kínálva -melyeket a felhasználók szerveznek és tartanak-, most pedig a prémiumkategóriás otthonok piacára gyúr.

Azokban a városokban például, ahol nehéz eladni a luxuslakásokat és villákat, a tulajdonosok egyszerűen kiteszik az ingatlanokat az Airbnb-re. Vagy máshová. Ugyanis nagy a verseny.

Konkurencia

A bérelhető luxus
(fotó: Flickr/Ron Kikuchi)

Az Airbnb-nek lemaradása van a luxusingatlan szegmensben. A Onefinestay 2009-ben alakult kifejezetten azzal a céllal, hogy a villáikat és kastélyaikat bérbe adhassák a tulajaik - akár személyzetttel együtt!

A Onefinestay csak Londonban, New Yorkban, Párizsban, Rómában és Los Angeles-ben kínál házakat. A Luxury Retreats viszont 90 helyszínen, de a házukat kiadásra kínálóknak csak 5 százalékát veszik fel a kínálatba. A honlap munkatársai személyesen felkeresik a jelentkezőket és házaikat, hogy meggyőződhessenek róla, valóban garantált-e a luxus. A házbérlést közvetítő portálok szelektálnak, csak így lehetnek biztosak abban, hogy nem éri szó a ház elejét.

Kép: Pixabay

De ott van még a Villas of Distinction, a Dream Exotic Rentals, a Time and Place és BoutiqueHomes. A 15 éve működő Time and Place-en például bérbe lehet venni Frank Sinatra egykori otthonát Palm Springs-ben. A Boutique Homes révén pedig megszállhatunk egy teljes egészében üvegből álló tengerparti házban Tasmániában. Az Airbnb tehát egy már felkészült és bejáratott konkurencia elől szeretne elorozni valamekkora szeletet a piaci tortából.

A Bloomberg hírügynökség úgy értesült, hogy a "Selectben" csak az Airbn által kiválasztott lakhelyek kaphatnak helyett (tehát nem akárki, aki úgy gondolja, hogy a lakása luxuslakás), s az Airbnb kész lakberendezőt is rendelkezésre bocsátani, hogy segítsen kicsinosítani a lakóteret. Az Airbnb nemrég azt is bejelentette, hogy egyszerűsíti a becsekkolást a vendégek számára és teszteli a pénzmegosztást is (ha több félnek elosztva kell utalnia a szállásbérlésből eredő bevételt).

Sharing economy: megszoksz vagy megszöksz
Minél hamarabb száll be egy cég a megosztásos gazdaságba, annál több esélye van az érvényesülésre. Még van tér az új platformok számára, de a későn érkezők idővel azon kaphatják magukat, hogy ez a vonat már elment, véli Kőszegi Árpád, a PricewaterhouseCoopers Magyarország menedzsere.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo