Fellendül a tej és a tejtermékek fogyasztása

Növekszik a háztartások tejfogyasztása, de a legnagyobb forgalmú tejtermékeké is. Amíg a magyar háztartásokban korábban egyik évről a másikra mind kevesebb tejet ittak, addig idén az első félévben három százalékkal több tejet vásároltak, mint a múlt év hasonló időszakában.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Január-júniusban a háztartások tejfogyasztása meghaladta a 30 millió litert, amire évek óta nem volt példa - többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet, amelynek közleménye hangsúlyozza, hogy idén általában növekszik az élelmiszerek fogyasztása a háztartásokban.

Értékben a tejvásárlások 11 százalékkal növekedtek a múlt év első hat hónapjához képest, és meghaladták a 31 milliárd forintot.

A legnagyobb forgalmú tejtermékre, a sajtra idén is a legutóbbi években megszokott fellendülés jellemző. Mennyiségben 14, értékben pedig 15 százalékkal nőtt a fogyasztása az első félév során, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ez 10 000 tonnánál nagyobb mennyiséget jelent, és több mint 12 milliárd forintot.

Szintén kedvezőre fordult a tejföl-piac. A legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után idén január-júniusban 7 százalékkal több tejfölt fogyasztottak a háztartásokban, mint tavaly, és 11 százalékkal többet költöttek rá. A piac mérete a félév során meghaladja a 6,5 millió litert, illetve a 7,5 milliárd forintot.

Dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása is. Mennyiségben plusz 11, értékben 18 százalék pluszt regisztráltak a GfK piackutatói. Ezt a termékcsoportot a tavalyi megtorpanás után újra az 1990-es évek végén megszokott növekedés jellemzi. Piacának féléves mérete meghaladja a 17 millió litert, illetve 7 milliárd forintot.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo