Fellendül a tej és a tejtermékek fogyasztása

Növekszik a háztartások tejfogyasztása, de a legnagyobb forgalmú tejtermékeké is. Amíg a magyar háztartásokban korábban egyik évről a másikra mind kevesebb tejet ittak, addig idén az első félévben három százalékkal több tejet vásároltak, mint a múlt év hasonló időszakában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Január-júniusban a háztartások tejfogyasztása meghaladta a 30 millió litert, amire évek óta nem volt példa - többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet, amelynek közleménye hangsúlyozza, hogy idén általában növekszik az élelmiszerek fogyasztása a háztartásokban.

Értékben a tejvásárlások 11 százalékkal növekedtek a múlt év első hat hónapjához képest, és meghaladták a 31 milliárd forintot.

A legnagyobb forgalmú tejtermékre, a sajtra idén is a legutóbbi években megszokott fellendülés jellemző. Mennyiségben 14, értékben pedig 15 százalékkal nőtt a fogyasztása az első félév során, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ez 10 000 tonnánál nagyobb mennyiséget jelent, és több mint 12 milliárd forintot.

Szintén kedvezőre fordult a tejföl-piac. A legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után idén január-júniusban 7 százalékkal több tejfölt fogyasztottak a háztartásokban, mint tavaly, és 11 százalékkal többet költöttek rá. A piac mérete a félév során meghaladja a 6,5 millió litert, illetve a 7,5 milliárd forintot.

Dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása is. Mennyiségben plusz 11, értékben 18 százalék pluszt regisztráltak a GfK piackutatói. Ezt a termékcsoportot a tavalyi megtorpanás után újra az 1990-es évek végén megszokott növekedés jellemzi. Piacának féléves mérete meghaladja a 17 millió litert, illetve 7 milliárd forintot.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo