Fellendítette a tévé-eladásokat a labdarúgó VB

A labdarúgó VB évében megugrott a kereslet a nagy képernyős televíziók iránt. Az eladott mennyiségből a 65 centiméteres és nagyobb képátmérőjű készülékek aránya tíz százalékkal nőtt április-májusban az előző két hónap forgalmához képest. Még nagyobb, 20 százalék a növekedés aránya a tavalyi negyedik-ötödik hónap értékesítéséhez képest, derül ki a GfK Piackutató Intézet felméréseiből.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt


Amíg azonban Európa többi országaiban és Ázsiában egyértelműen a VB hatására nőttek a tv-eladások 5, illetve 16 százalékkal, addig nálunk inkább az újonnan nyílt nagy eladóterű szaküzletek alacsony bevezető árai, továbbá az üzletláncok kedvezményes akciói hatottak leginkább a piacra.
- A nagy nemzetközi sportesemények sok embert izgatnak és fogyasztásra ösztönöznek – állapítja meg a GfK Ázsia igazgatója. Az eladott szórakoztató elektronikai készülékek száma óriási mértékben megnőtt az 1998-as franciaországi VB majd a Sydney-ben rendezett 2000-es olimpia idején, különösen a vendéglátó országokban. Franciaországban 15, Ausztráliában pedig 45 százalékos növekedést regisztráltak. Idén különösen a világbajnokságon részt vevő országokban adtak el a szokásosnál több színes tévét, illetve a vételhez szükséges egyéb árucikkeket, tárták fel a GfK csoport leányvállalatai.
Nyugat-Európában a VB előtti két hónap során a tévé-eladások értéke 71 millió euróval bővült, és elérte az 1,44 milliárdot (=kb. 346 milliárd forint), az előző év hasonló időszakához képest. Értékben 5, mennyiségben 8 százalék pluszt mutat a vásárlások trendje. Értékben az átlagból leginkább Spanyolországban, Dániában, Svédországban és Németországban emelkednek ki az adatok.
Mennyiségben a német mutatók a második legnagyobbak, 15 százalékkal, amíg az értékben mért növekedés 9 százalék. A fellendülés hosszabb stagnálás után következett be. A németek sokat vásároltak, de egy-egy készülékre az átlagosnál kevesebbet költöttek. Ennek egyik oka, hogy sokan használták ki a VB-hez kapcsolódó akciós ajánlatokat.

Általában elmondható, hogy a tévé-eladások forgalma összefügg az egyes országok válogatottjának szereplésével. Minél sikeresebben játszott a csapat, annál nagyobb arányban vettek új tévét. Ausztriában, Svájcban és Hollandiában az általános trenddel ellentétben csökkent a készülékek forgalma. Ott nem csak a labdarúgók maradtak alul, hanem a kereskedők is. Magyarországon az április-májusi eladások pontos adatai még nem állnak rendelkezésre. Az Ázsia-Óceánia régióban még nagyobb fellendülést hoztak a világ legjobb futballistáinak mérkőzései. Értékben a negyedik-ötödik hónapban 111 millió euró növekedést mértek a tévé-vásárlásoknál a tavalyi hasonló időszakhoz képest, így a forgalom elérte a 789 millió eurót, (=18,9 milliárd forintot).

Kiemelkedő boom jellemzi a két vendéglátó országot. Koreában 34, Japánban 21 százalékkal nagyobb forgalmat mértek a tévé-eladásoknál a múlt év hasonló időszakával szemben. A kereslet ott is különösen a nagy képernyős készülékek, továbbá a video projektorok iránt nőtt meg. Kínában sajátosan alakul a tévé-piac. Annak ellenére, hogy az ország válogatott labdarúgói most először vettek részt világbajnokságon, tavalyhoz hasonlítva értékben mindössze 2, mennyiségben pedig 9 százalékkal több tévét vettek. Ennek okát a GfK Ázsia azzal magyarázza, hogy Kínában a televízió-kereskedelem az elmúlt öt év során olyan mértékben felfutott, hogy a piac telítődött, mégpedig jobbára új készülékekkel.

Az egy főre jutó nagyobb vásárlóerővel rendelkező ázsiai országokban, Szingapurban és Hong Kong-ban az eladások növekedésén belül erősen megnőtt a kereslet a csúcstechnológiát képviselő televíziók iránt.A fenti szöveg vagy bármely részlete szabadon közölhető. Ezt a GfK Piackutató Intézet honoráriumigény nélkül bocsátja a szerkesztőség rendelkezésére.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo