Fellendítette a tévé-eladásokat a labdarúgó VB

A labdarúgó VB évében megugrott a kereslet a nagy képernyős televíziók iránt. Az eladott mennyiségből a 65 centiméteres és nagyobb képátmérőjű készülékek aránya tíz százalékkal nőtt április-májusban az előző két hónap forgalmához képest. Még nagyobb, 20 százalék a növekedés aránya a tavalyi negyedik-ötödik hónap értékesítéséhez képest, derül ki a GfK Piackutató Intézet felméréseiből.


Amíg azonban Európa többi országaiban és Ázsiában egyértelműen a VB hatására nőttek a tv-eladások 5, illetve 16 százalékkal, addig nálunk inkább az újonnan nyílt nagy eladóterű szaküzletek alacsony bevezető árai, továbbá az üzletláncok kedvezményes akciói hatottak leginkább a piacra.
- A nagy nemzetközi sportesemények sok embert izgatnak és fogyasztásra ösztönöznek – állapítja meg a GfK Ázsia igazgatója. Az eladott szórakoztató elektronikai készülékek száma óriási mértékben megnőtt az 1998-as franciaországi VB majd a Sydney-ben rendezett 2000-es olimpia idején, különösen a vendéglátó országokban. Franciaországban 15, Ausztráliában pedig 45 százalékos növekedést regisztráltak. Idén különösen a világbajnokságon részt vevő országokban adtak el a szokásosnál több színes tévét, illetve a vételhez szükséges egyéb árucikkeket, tárták fel a GfK csoport leányvállalatai.
Nyugat-Európában a VB előtti két hónap során a tévé-eladások értéke 71 millió euróval bővült, és elérte az 1,44 milliárdot (=kb. 346 milliárd forint), az előző év hasonló időszakához képest. Értékben 5, mennyiségben 8 százalék pluszt mutat a vásárlások trendje. Értékben az átlagból leginkább Spanyolországban, Dániában, Svédországban és Németországban emelkednek ki az adatok.
Mennyiségben a német mutatók a második legnagyobbak, 15 százalékkal, amíg az értékben mért növekedés 9 százalék. A fellendülés hosszabb stagnálás után következett be. A németek sokat vásároltak, de egy-egy készülékre az átlagosnál kevesebbet költöttek. Ennek egyik oka, hogy sokan használták ki a VB-hez kapcsolódó akciós ajánlatokat.

Általában elmondható, hogy a tévé-eladások forgalma összefügg az egyes országok válogatottjának szereplésével. Minél sikeresebben játszott a csapat, annál nagyobb arányban vettek új tévét. Ausztriában, Svájcban és Hollandiában az általános trenddel ellentétben csökkent a készülékek forgalma. Ott nem csak a labdarúgók maradtak alul, hanem a kereskedők is. Magyarországon az április-májusi eladások pontos adatai még nem állnak rendelkezésre. Az Ázsia-Óceánia régióban még nagyobb fellendülést hoztak a világ legjobb futballistáinak mérkőzései. Értékben a negyedik-ötödik hónapban 111 millió euró növekedést mértek a tévé-vásárlásoknál a tavalyi hasonló időszakhoz képest, így a forgalom elérte a 789 millió eurót, (=18,9 milliárd forintot).

Kiemelkedő boom jellemzi a két vendéglátó országot. Koreában 34, Japánban 21 százalékkal nagyobb forgalmat mértek a tévé-eladásoknál a múlt év hasonló időszakával szemben. A kereslet ott is különösen a nagy képernyős készülékek, továbbá a video projektorok iránt nőtt meg. Kínában sajátosan alakul a tévé-piac. Annak ellenére, hogy az ország válogatott labdarúgói most először vettek részt világbajnokságon, tavalyhoz hasonlítva értékben mindössze 2, mennyiségben pedig 9 százalékkal több tévét vettek. Ennek okát a GfK Ázsia azzal magyarázza, hogy Kínában a televízió-kereskedelem az elmúlt öt év során olyan mértékben felfutott, hogy a piac telítődött, mégpedig jobbára új készülékekkel.

Az egy főre jutó nagyobb vásárlóerővel rendelkező ázsiai országokban, Szingapurban és Hong Kong-ban az eladások növekedésén belül erősen megnőtt a kereslet a csúcstechnológiát képviselő televíziók iránt.A fenti szöveg vagy bármely részlete szabadon közölhető. Ezt a GfK Piackutató Intézet honoráriumigény nélkül bocsátja a szerkesztőség rendelkezésére.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo