Ön egy nagy visszatérő.
Életemből több mint 10 évet fektettem abba, hogy a magyar autókereskedelemnek egy minél erősebb szereplője legyek. 2008-ra egy 400 milliós cégcsoporttal rendelkeztem, amelynek két márkakereskedése és két használtautó kereskedése volt országszerte. Ha még emlékszik valaki, ebben az üzletágban akkor az jelentette a hasznot, hogy a gépkocsikat hitelre adtuk el, a kereskedők pedig a hiteljutalékokból éltek. Új autóból, akkora volt a kínálat, hogy azt a forgalmazó csak beszerzési áron, vagy annak közelében tudta értékesíteni. Aztán 2008-ban gigantikus fordulat következett be a piacon, teljes összeomlás, amit 2009-ig próbáltunk finanszírozni hátha túléljük a válságot.
Ahogy most a vendéglátósok teszik.
Nekünk nem sikerült, 200 milliós veszteségnél gyakorlatilag csődbe mentünk. Ez a történet annyira megviselt, hogy teljesen hátat akartam fordítani az autós szakmának. Ma már odajutottam, hogy még magamnak sem szeretek vásárolni gépkocsit. Két évig csak kóvályogtam, hogy most mihez kezdjek. Gáz és olajmérnöki diplomám volt, amit még az egykori Szovjetunió egyik tagállamában szereztem, hiszen én Kárpátaljáról származom. Aztán egy autós barátom megkeresett, hogy kellene neki egy olyan készülék, amiben el tudná égetni a fáradt olajat, füstmentesen, külső energiaforrás nélkül.
Akkor körülnézve a piacon azt láttam, hogy nagyon kezdetleges készülékek vannak. Ezekben jellemzően háztartási olaj égetésére alkalmas égőfejek voltak, amelyeket egy külső energiaforrással működtettek. Ehhez képest én egy egészen új technológiát vettem elő, amit a történelemből azért már lehetett ismerni. A hitleri Németország csodafegyvere használta először az impulzus alapú rendszereket a FAO rakétákban, amivel Londont bombázták. Azt viszont már kevesen tudják, hogy ezekkel a lüktető sugárhajtóművekkel először a szovjet mérnökök kezdtek el foglalkozni még a II. világháború előtt. Ezt vitték tovább a németek, ami tulajdonképpen egy spontán rezgőrendszert jelentett a fegyverekben. Na ezt vettem elő orosz szakkönyvekből és kísérleteztem vele két évet, hogy teljesítményre tudjam méretezni. 2013-ban értem el odáig, hogy szériában kezdtem el gyártani ilyen berendezéseket. Különféle típusokat, légbefúvással, vegyes tüzelésű kazán égőfejjel működőket, akár központi fűtésre köthető változatig.