Évi 300 ezer forint plusszal már boldogok lennének a magyar dolgozók

Azok a munkavállalók, akik jónak tartják a cafeteria juttatásukat, jelentősen elégedettebbek a munkahelyükkel – derült ki az OTP Bank megbízásából készült cafeteria kutatásból, amelyben munkavállalókat kérdeztek a béren kívüli juttatásaikról. Kiderült, a jó juttatási csomag ismérve a személyre szabhatóság, valamint, hogy annak mértéke eléri az évi 300 ezer forintot. A SZÉP-kártya kiemelkedik a cafeteria elemek közül kedvező adózásával és sokszínű felhasználhatóságával.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magas infláció és a reálbér-csökkenés miatt a munkavállalók jelentős részének nehezebb lett a napi megélhetés, mint akár csak egy évvel ezelőtt. Éppen ezért a munkahellyel kapcsolatban is felértékelődtek az anyagi szempontok. Ez az OTP Bank immáron harmadik alkalommal elkészült cafeteria kutatásából is kiderült: ha most választanának a megkérdezettek munkahelyet, jelentősen többen döntenének elsődlegesen az alapbér és a béren kívül kapott egyéb juttatások alapján, mint a korábbi években. Az alapbér magasan a legfontosabb: 65 százalék választotta a TOP3 szempontba, mögötte második helyen a béren kívüli juttatások végeztek, 32 százalékkal. A cafeteria ezzel fontosabb szempontnak bizonyult, mint a munkakör, vagy a munkahely megközelíthetősége.

Évi nettó 300 ezer forint cafeteria juttatástól markánsan elégedettebbek a munkavállalók (Fotó: Pixabay)
Évi nettó 300 ezer forint cafeteria juttatástól markánsan elégedettebbek a munkavállalók (Fotó: Pixabay)

Az is mérhető, hogy egy jó cafeteria csomag jelentős szerepet játszik a munkahellyel való elégedettségben. A válaszadók közel fele (49 százalék) elégedett a munkahelyével, ugyanez az arány azok között, akik saját elmondásuk szerint jó cafeteria csomagot kapnak, 76 százalék. Vagyis azok a munkavállalók, akik jó juttatási csomagot kapnak, másfélszer elégedettebbek a munkahelyükkel, mint azok, akik nem értékelik megfelelőnek a béren kívüli juttatásukat.

Kirajzolódott az is, hogy milyen cafeteria csomagot tartanak jónak a munkavállalók. Évi nettó 300 ezer forint juttatástól markánsan elégedettebbek, ez tűnik egy olyan lélektani határnak, ami felett jobban számon tartják a kapott juttatást a dolgozók. Emellett a juttatások relevanciája, személyre szabhatósága is fontos szempont, vagyis, hogy olyan juttatásokat kapjanak, amikre valóban szükségük van, amiket hasznosnak tartanak. Végül a rugalmasság és a választhatóság is lényegesnek bizonyult, hogy maguk dönthessenek a keretük felosztásáról. Ha a munkáltató ezeket az igényeket figyelembe veszi, nagyobb eséllyel növelheti a munkavállalók elégedettségét.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo