Magyarország népszerűsítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. (MT) 144 újságírót fogadott az idei év első negyedében. A tanulmányutak nyomán született írások értéke meghaladta a 300 millió forintot - közölte a nemzeti turisztikai marketing társaság. Ez azt jelenti, hogy ennyit kellett volna fizetni, ha a megjelent cikkeket hirdetés formájában közölték volna a különböző lapok. Az idei év első negyedévében egyebek mellett orosz, portugál, svéd, japán lapokban jelentek meg cikkek Magyarországról. (A hazai lakosság tavaly 322 milliárd forintot költött turizmusra, ami a háztartások összes nemzeti fogyasztásának 2,5-2,6 százaléka.)
Az idén május 14-15. között első alkalommal szervezett a Magyar Turizmus Zrt. tanulmányutat a Magyarországra akkreditált külföldi újságírók (Hungarian International Press Association - HIPA) részére. Az Észak-Magyarország turisztikai régió különlegességeit bemutató út nyomán is jelentős külföldi média-megjelenések várhatók. A CNN World Report például a június 15-i adásában tűzi műsorára a tanulmányúton készített felvételeket, a Der Standardban szintén júniusban jelenik meg a Magyarország népszerűsítését célzó riport.
Az Amerikai Kereskedelmi Kamara által havonta megjelentetett Business Hungary magazinban szintén az észak-magyarországi tanulmányút egyik különleges állomásáról lehet olvasni, a HIPA elnökének, Runa Hellingának a tollából. A Magyar Turizmus Zrt. 2008. második felében is folytatja tanulmányutak szervezését.