Erről a kártyáról két kézzel szórják a pénzt a magyarok

A tavalyi évben a munkavállalók SZÉP-kártyáira feltöltött összegek infláció felett, 25 százalékkal növekedtek 2022-höz képest, és elérték a 445 milliárd forintot. A turisztikai szolgáltatók SZÉP-kártyás forgalma összességében pedig még úgy is több mint 14 százalékkal bővült éves szinten, hogy 2023 utolsó öt hónapjában a cafetériaeszközzel hideg élelmiszert is lehetett vásárolni. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak köszönhetően az is látható, hogy turisztikai céllal a szálláshelyek közül a szállodákban, közülük is a négycsillagos hotelekben költötték a legtöbbet a SZÉP-kártyákról.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány az augusztus-decemberi időszakban hideg élelmiszervásárlásra is kinyitotta a SZÉP-kártya felhasználásának lehetőségét. Ezzel egyidőben ugyanakkor ‒ a turisztikai szektor támogatására ‒ több mint 40 százalékkal, 650 ezer forintra emelte az adómentesen juttatható SZÉP-kártya összeghatárát az év hátralévő időszakára. A munkáltatók tömegesen éltek is azzal, hogy alkalmazottaik teljesítményét, főként az év vége felé, plusz SZÉP-kártya juttatással ismerjék el.

Dőltek a rekordok (Fotó: K&H)
Dőltek a rekordok (Fotó: K&H)

Decemberben így történelmi magasságot ért el a havi SZÉP-kártya feltöltések értéke: 83 milliárd forint érkezett a plasztikokra, ami 58 százalékkal haladta meg a 2022. decemberi szintet. Az adatok szerint az előző év végi felhasználáshoz képest 2023 decemberében 13 százalékkal nőtt turisztikai szolgáltatásokra fordított összeg.

2023-ban a feltöltések mellett a költések is minden korábbit felülmúltak: tavaly 449,4 milliárd forintot költöttek a felhasználók, amely a megelőző évit 17 százalékkal szárnyalta túl, 2019-hez viszonyítva pedig több mint kétszeresére nőtt (+136 százalék), és reálértéken is 61 százalékkal emelkedett. A szálláshelyeken tavaly összesen 516 ezer felhasználó vette igénybe számlája kiegyenlítéséhez SZÉP-kártyáját. Emellett továbbra is szívesen fizettek vele éttermekben és turisztikai attrakcióknál, a SZÉP-kártya a turizmus kiváló év végi hajrájához is jelentősen hozzájárult.

A SZÉP-kártya továbbra is a turizmus motorja, különösen vidéken, ahol a belföldi forgalom zöme összpontosul. 2022-höz képest a felhasználók száma jelentősen bővült, számuk mára meghaladja a 2,7 milliót. Emellett az elfogadóhelyeké is közel 10 százalékkal, 60 ezerre növekedett az elmúlt évben. A december végi adatok szerint jelenleg több mint 83 milliárd forint áll rendelkezésre a SZÉP-kártyákon, amely a magyar családok belföldi pihenését, étterembe járását, kikapcsolódását szolgálja majd, a turisztikai szolgáltatók számára pedig bevételt jelent a következő hónapokban.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo