Erről a kártyáról két kézzel szórják a pénzt a magyarok

A tavalyi évben a munkavállalók SZÉP-kártyáira feltöltött összegek infláció felett, 25 százalékkal növekedtek 2022-höz képest, és elérték a 445 milliárd forintot. A turisztikai szolgáltatók SZÉP-kártyás forgalma összességében pedig még úgy is több mint 14 százalékkal bővült éves szinten, hogy 2023 utolsó öt hónapjában a cafetériaeszközzel hideg élelmiszert is lehetett vásárolni. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak köszönhetően az is látható, hogy turisztikai céllal a szálláshelyek közül a szállodákban, közülük is a négycsillagos hotelekben költötték a legtöbbet a SZÉP-kártyákról.

A kormány az augusztus-decemberi időszakban hideg élelmiszervásárlásra is kinyitotta a SZÉP-kártya felhasználásának lehetőségét. Ezzel egyidőben ugyanakkor ‒ a turisztikai szektor támogatására ‒ több mint 40 százalékkal, 650 ezer forintra emelte az adómentesen juttatható SZÉP-kártya összeghatárát az év hátralévő időszakára. A munkáltatók tömegesen éltek is azzal, hogy alkalmazottaik teljesítményét, főként az év vége felé, plusz SZÉP-kártya juttatással ismerjék el.

Dőltek a rekordok (Fotó: K&H)
Dőltek a rekordok (Fotó: K&H)

Decemberben így történelmi magasságot ért el a havi SZÉP-kártya feltöltések értéke: 83 milliárd forint érkezett a plasztikokra, ami 58 százalékkal haladta meg a 2022. decemberi szintet. Az adatok szerint az előző év végi felhasználáshoz képest 2023 decemberében 13 százalékkal nőtt turisztikai szolgáltatásokra fordított összeg.

2023-ban a feltöltések mellett a költések is minden korábbit felülmúltak: tavaly 449,4 milliárd forintot költöttek a felhasználók, amely a megelőző évit 17 százalékkal szárnyalta túl, 2019-hez viszonyítva pedig több mint kétszeresére nőtt (+136 százalék), és reálértéken is 61 százalékkal emelkedett. A szálláshelyeken tavaly összesen 516 ezer felhasználó vette igénybe számlája kiegyenlítéséhez SZÉP-kártyáját. Emellett továbbra is szívesen fizettek vele éttermekben és turisztikai attrakcióknál, a SZÉP-kártya a turizmus kiváló év végi hajrájához is jelentősen hozzájárult.

A SZÉP-kártya továbbra is a turizmus motorja, különösen vidéken, ahol a belföldi forgalom zöme összpontosul. 2022-höz képest a felhasználók száma jelentősen bővült, számuk mára meghaladja a 2,7 milliót. Emellett az elfogadóhelyeké is közel 10 százalékkal, 60 ezerre növekedett az elmúlt évben. A december végi adatok szerint jelenleg több mint 83 milliárd forint áll rendelkezésre a SZÉP-kártyákon, amely a magyar családok belföldi pihenését, étterembe járását, kikapcsolódását szolgálja majd, a turisztikai szolgáltatók számára pedig bevételt jelent a következő hónapokban.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo