Hatalmasat hajrázott a SZÉP-kártya

Tavaly év végén minden eddigi havi rekordot megdöntött a K&H-SZÉP kártya forgalom. A plasztikkártya mellett több helyen már digitális formában is használható juttatással 2023 decemberében közel 4,7 milliárd forint értékben vásároltak a kártyabirtokosok, ami közel duplája egy átlagos havi költésnek. A kiugró forgalomnövekedés nagyrészét a hideg élelmiszervásárlás tette ki. Habár idén január 1-jétől erre már nincs lehetőség, az érintésmentes fizetés továbbra is megmarad, sőt, egyre több helyen alkalmazható: a több mint 41 ezer elfogadóhelyből már közel 6000 esetén a K&H digitális SZÉP-kártya is használható.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az év utolsó hónapjában szinte felrobbant a K&H SZÉP-kártya használat: az első 11 hónap átlagának közel duplájára, 4,7 milliárd forintra rúgott a forgalom. Ennek oka, hogy az év végével megszűnt hideg élelmiszervásárlási lehetőséget az utolsó pillanatig kihasználták a kártyabirtokosok és sokan vettek igénybe szállodai és éttermi szolgáltatásokat is az ünnepek alatt.

Erős év végét tudhat maga mögött a plasztik (Fotó: K&H)
Erős év végét tudhat maga mögött a plasztik (Fotó: K&H)

Míg augusztus és november között átlagosan a teljes K&H SZÉP-kártya forgalom 31 százalékát tette ki az élelemiszervásárlás, addig decemberben a költések több mint felét, 52 százalékot. Ezzel a tavaly élelmiszervásárlásra rendelkezésre álló öt hónap alatt a K&H SZÉP-kártya költések 37 százalékát fordították erre a célra, míg a 2022-ben a február 1-től július 1-ig terjedő, szintén öt hónapos időszakban a 26 százalékát.

A munkáltatóknál is népszerűbb a juttatás

A 2023. augusztus 1. és december 31. között ideiglenesen bevezetett hideg élelmiszervásárlási lehetőséggel a munkáltatók körében is jelentősen megugrott a SZÉP-kártya népszerűsége. Míg az év első hét hónapjában a juttatások összege mindössze 7 százalékkal lépte túl 2022 hasonló időszakát, addig az augusztus és december közötti időszakban 54 százalékkal haladta meg.

A munkáltatók tehát reagáltak az élelmiszervásárlási lehetőségre, közel annyival több juttatást biztosítottak munkavállalóiknak az év utolsó öt hónapjában az előző évhez képest, mint amennyit az élelmiszerboltokban elköltöttek. Ezzel éves szinten 26 százalékkal emelkedett a K&H SZÉP-kártyára jóváírt összeg 2022-höz képest, míg a teljes forgalom 19 százalékkal.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo