Rakita András az építkezés helyszínén tartott sajtóbejáráson újságírók előtt beszámolt arról, hogy a földmunkák 52 százaléka, a hidakat tartó pillérek 70 százaléka már kész. A közelmúltban részben beomlott "A" jelzésű alagúttal kapcsolatban pedig folynak a szakértői és hatósági vizsgálatok, ezek végén derül ki, hogy ott milyen technológiával folytatható az építkezés.
Az alagutaknál jelenleg áll a munka, de ahogy a probléma megtoldódott, azonnal folytatódni fog, mert a határidő betartása nemcsak gazdasági, hanem a két év múlva kezdődő pécsi Európa Kulturális Fővárosa program okán társadalmi érdek is - tette hozzá.
A főmérnök utalt rá: a 81 kilométeres gyorsforgalmi útszakasz magántőke bevonásával, úgynevezett PPP-konstrukcióban, nettó 266,1 milliárd forintból valósul meg, szerkezeti elemei között 4 alagút, továbbá 9 nagyobb híd és völgyhíd is lesz. A munka során 7,5 millió köbméter földet mozgatnak meg, továbbá 900 ezer tonna aszfaltot használnak fel.