Elkezdődött a párizsi olimpia, amelynek várható gazdasági és társadalmi hatásait elemezte az Allianz Research kutatóintézet. Összességében kijelenthető, hogy Franciaország számára már rövid távon is óriási üzlet lesz az olimpia, hosszú távon pedig további pozitív gazdasági és társadalmi öröksége lesz a játékoknak.
Özönlenek a turisták az amúgy is népszerű országba
A gazdasági hatások részleteit elemezve a legkézenfekvőbb pozitívum a turizmusból származó bevétel: az Allianz Research becslése szerint az olimpiai turizmus 1,8 milliárd euróval járul hozzá a francia GDP-hez. A július 26-tól augusztus 11-ig, illetve augusztus 28-tól szeptember 8-ig tartó 2024-es olimpiai és paralimpiai játékokra Franciaország összesen 15 millió látogatót vár, ebből 13,5 millió belföldi és 1,5 millió külföldi. Az előrejelzések szerint a Franciaországban tartózkodó turisták (belföldiek és külföldiek) száma 2024-ben 6 százalékkal, 95,2 millió látogatóra fog növekedni: ez tavalyhoz képest 5,4 millió látogatóval több. Fontos azonban megjegyezni, hogy a turisták közül sokan egyébként is eljöttek volna az országba: a látogatók száma ugyanis minden évben növekszik: 2011 és 2019 között átlagosan +1,5 millió fővel, 2022 óta pedig még nagyobb mértékben. Az Allianz Research kutatói szerint a 2024-es 5,4 millió plusz turistából 1,5 millió érkezik majd kifejezetten a játékok miatt. Feltételezve, hogy minden egyes látogató átlagosan napi 250 eurót költ (beleértve a szállást és a közlekedést) és átlagosan öt napig marad, az olimpia turistái összesen 2,6 milliárd eurót költenek majd, ami a francia turisztikai kiadások 1,3 százaléka.