Elhagyná a fővárost a budapestiek kétharmada

Modern, téglából készült családi ház, távol a város zajától. Így képzeli el a magyarok többsége álmai otthonát, ha az árak nem számítanának – derült ki a Wienerberger friss, országos kutatásából. A valóságban a változó költségek és a kezdeti lépések bizonytalansága azonban sokakat elriaszthat már az építkezés gondolatától is. A legtöbben ráadásul meg sem tudják becsülni, mennyibe kerülhet álmaik otthonának felépítése, egy új szolgáltatással azonban pár kattintással mindez könnyen kiszámolható.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elsöprő többség, a válaszadók 82 százaléka családi házat választana, míg csak 13 százalékuk preferálná a lakást. A lakóhely tekintetében a megkérdezettek több mint fele kisvárosban, faluban vagy adott esetben településektől távol, a semmi közepén élne a legszívesebben, és csupán a válaszadók harmada nagyvárosban, megyeszékhelyen vagy éppen a fővárosban. Érdekesség, hogy a jelenleg is budapesti lakosok közel kétharmada a fővároson kívül képzeli el álomotthonát.

Téglából készült kertes házra vágyunk a leginkább

A megkérdezettek több mint fele 70-150 négyzetméter közötti otthonban képzeli el magát, érdekesség viszont, hogy a kor előrehaladtával egyre kevésbé vágyunk nagyterületű ingatlanokra. Míg a 15-19 évesek fele 150 négyzetméter fölötti ingatlanról álmodozik, addig ugyanebben a méretben az 50 év fölöttiek csupán 21 százalék-a élne. A földszintes és emeletes lakóhelyek egyaránt kedveltek (44 és 42 százalék), viszont itt is megfigyelhetők korosztálybeli különbségek: 40 év fölött már inkább a földszintes otthonokat részesítik előnyben a válaszadók.

Téglából épült kertes ház a magyarok álma
Téglából épült kertes ház a magyarok álma
Fotó: Depositphotos

A stílus tekintetében a legtöbben modern házban élnének a legszívesen (41 százalék), míg a második legkedveltebb a mediterrán dizájn. Utóbbiban inkább a nők (21 százalék) és a magasabb végzettségűek (22-25 százalék) laknának előszeretettel.

Az építőanyagok közül továbbra is a tégla a legkedveltebb, a válaszadók több mint fele építkezne ezzel az anyaggal. Kiegészítésként pedig kertet, erkélyt vagy teraszt, illetve garázst választanának a legtöbben, míg a padlás a legkevésbé népszerű. A fenntarthatóságot támogató energiatakarékos megoldások népszerűsége – mint például a napelem vagy a hőszivattyú – az életkor és az iskolázottság előrehaladtával nő: az 50-59 éves korosztály számít a leginkább tudatosnak ebben a kérdésben.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo