Élénkül a szórakoztató elektronikai piac

Minden nyolcadik hazai háztartásban gondolkoznak új színes tévé-készülék vásárlásán az idén. Minden tizenegyedikben tervezik hi-fi torony, és minden tizenkettedikben video lejátszó beszerzését. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a felnőtt lakosságot több fontos szempontból reprezentáló 1000 fő személyes, 2001 decemberi megkérdezése alapján. Az átlagosnál kisebb mértékű növekedésre lehet számítani a cd lejátszók és videokamerák közeljövőbeli vásárlásánál.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!


A szórakoztató elektronikai készülékek kereskedelmi forgalma idén várhatóan meghaladja a tavalyi 90-100 milliárd forintot, amit a tervezett vásárlások nagy aránya is valószínűsít.
A felmérés megállapította, hogy a közeljövő vásárlásai ellenére sem emelkedik jelentősen a háztartások ellátottsága. Az új készülékeket ugyanis jórészt olyanok veszik, akik a régit cserélik le.
Az első készülékre vonatkozó vásárlási szándék egyedül a hifi-toronynál éri el az 5, video magnónál pedig a 3 százalékot. Első színes tévéjének megvételére a megkérdezettek mindössze 1 százaléka készül.

A háztartásokban használatos szórakoztató elektronikai készülékek átlagos életkora viszonylag magas. A fekete-fehér tévék 21, a rádiók 12, a rádiós magnók 10, míg a színes tévék 8 évesek.

A legfiatalabb évjáratokat a CD lejátszók, videokamerák, sétáló magnók és hi-fi tornyok képviselik. Például a háztartásokban lévő hi-fi tornyok közel felét vásárolták a legutóbbi négy évben, míg a színes televíziók nagyobbik fele 1996-ban vagy korábban lett a családi vagyon része.

A digitális termékek terjedése már megindult Magyarországon is, de még kevéssé érzékelhető a forgalomban. A kereskedelemben már megjelentek az új trendeket képviselő korszerű készülékek, mint a DVD, MD, Dolby Surround Prologic, 16:9-es tévé, Plazma tévé, stb. Mennyiségi értékesítésük dinamikusan növekszik.

A háztartások szórakoztató elektronikai cikkel való ellátottságában kimagaslóan vezet a színes tévé, 92 százalékos részaránnyal. Második legnépszerűbb a rádiós magnó, majd a videorekorder és a csak rádiókészülék következik, a háztartások közel felében.

A háztartások egyharmad körüli részében található hifi torony. Egynegyednél is kisebb arányt képvisel a sétáló magnó, CD lejátszó, fekete-fehér tévé, és mindössze a háztartások 5 százaléka rendelkezik videokamerával.
Szórakoztató elektronikai készülékkel az átlagosnál nagyobb jövedelmű és magasabb képzettségű rétegei kiemelkedő arányban rendelkeznek. Egyetlen kivétel a színes tévé, amely egyformán elterjedt a társadalom szinte minden részében.

Ezúttal először mérték fel azokat a háztartásokat, amelyekben egy-egy fajta készülékből több is található. A színes tévével rendelkező háztartások 14 százalékában van egynél több készülék. Utána a rádió, videorekorder és a sétáló magnó következik, 5-4 százalékos aránnyal.

A vásárlások várható növekedésének fő oka az árak csökkenése lehet, ami idén is jellemzi a piacot. Az Electro World belépésével az árverseny erősödött, a promóciók a versenytársaknál is jelentőssé váltak. Az Electro World révén tovább bővül a boltok kínálata, erősödik a szaküzletek súlya a piacon.

A kutatás alapján a vásárlások színhelyei közül mind a szaküzletek, mind a hipermarketek erősödtek a tavalyi évben is.



Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo